صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

شیرآقایی: برای مقابله با چینی ها نیاز به پشتوانه سازی داریم

کفه ترازو را به نفع خودمان سنگین می کنیم

فائزه زمانی
خبر‌نگار


 بعد از خانه‌تکانی فدراسیون ووشو، کیوان شیرآقایی جایگزین امیر اوجاقی شد تا از این به بعد سکان هدایت تیم ملی ووشو به دستان او باشد.
شاگردان اوجاقی در بازی‌های آسیایی 2 طلا و 2 نقره گرفتند اما در تمامی مبارزات رودررو نتوانستند از دیوار بلند چین رد شوند، همین موضع هم  باعث شد تا رئیس فدراسیون دست به دامان تغییرات شود.
تجربه موفق شیرآقایی با تیم جوانان و قهرمانی در مسابقات جهانی اندونزی و نتایجی درخشان در مسابقات ماکائو و همچنین 5 دوره قهرمانی لیگ برتر با تیم دانشگاه آزاد، باعث شد تا او تیم اوجاقی را 2 ماه مانده به مسابقات انتخابی جام جهانی تحویل بگیرد تا این بار ووشو شانسش را با او امتحان کند.
شیرآقایی بعد از این اتفاق هدف اصلی‌اش را تکرار شکست دوباره چینی‌ها در جام جهانی  2019 شانگهای می‌داند و می‌خواهد بعد از ناکامی مطلق مقابل آنها در بازی‌های آسیایی، بار دیگر کفه ترازو را به نفع ووشوی ایران  سنگین کند .
او بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: «من در همین سال جاری جزو کادر فنی تیم ملی بودم و از طرفی هم هدایت تیم جوانان را برعهده داشتم. به شخصه برنامه‌ای برای اینکه مسئولیت تیم ملی را برعهده بگیرم، نداشتم و می‌خواستم مجدداً در کنار تیم جوانان باشم ولی از آنجایی که شناخت خوبی از ملی‌پوشان دارم و با اکثر آنها هم در تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر حضور داشتم، حس کردم می‌توانم به تیم ملی کمک کنم.»
شیرآقایی از همین حالا برنامه‌هایش برای حضور در مسابقات آتی مشخص است: «مسیر ما تقریباً مشخص است و از دیروز اردوهایمان هم شروع شد. با امیر اوجاقی سرمربی سابق تیم ملی چندین سال همکاری داشتم، شرایط جوری پیش رفت که این مسئولیت بزرگ را به من دادند و حالا امیدوارم بتوانیم مسیر رو به رشد ووشو را ادامه دهیم.
باتوجه به عدم صدور روادید ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات جهانی چین، اولین رویدادمان انتخابی جام جهانی است که 2 ماه دیگر برگزار می‌شود. تقریباً با ترکیب قبل به این مسابقات می‌رویم با این تفاوت که یوسف صبری به خاطر مصدومیت در ترکیب تیم ملی حضور نخواهد داشت.
بعد از آن، مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم که باید برنامه‌ریزی جدیدی برای آن انجام دهیم.  احتمالاً سیفی و صبری به این مسابقات اعزام نمی‌شوند تا بتوانیم با اعزام جوان‌ترها، آنها را محک زده و پشتوانه‌سازی را شروع کنیم.
بعد از قهرمانی آسیا هم  جام جهانی را در پیش داریم که باتوجه به سهمیه‌های گرفته شده در انتخابی، باید برای حضور در آن برنامه‌ریزی کنیم.»
سرمربی جدید تیم ملی عزمش را جزم کرده تا بار دیگر مچ چینی‌ها را بخواباند: «تیم ملی ووشو همیشه موفق بوده است. در بازی‌های آسیایی 2 طلا و 2 نقره گرفتیم که نمی‌تواند نتیجه بدی باشد.اما به هرحال هدف بهترین نتیجه است. تیم ملی در مسابقات جهانی 2019 شانگهای در هر 5 وزن، 5 طلا گرفت که اتفاق بزرگی بود. در رده‌های پایه هم ما 2 دوره پیاپی قهرمان جهان شدیم. باید بپذیریم که در بازی‌های آسیایی مقابل چین ناکام مطلق بودیم. هدف اول ما این است که یکبار دیگر بتوانیم از روی دیوار چین رد شده و به برتری مطلق مقابل آنها برسیم. این خود می‌تواند انگیزی‌های مضاعف برای ملی‌پوشان باشد تا در آینده نتایج بهتری را رقم بزنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی