صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

دیلی صباح
ترکیه

سیستم نظم بین‌المللی که سال هاست آسیب پذیر بوده است، پس از جنگ غزه و نسل کشی فلسطینیان به دست اسرائیل که همراه بود با حمایت بی‌قید و شرط دولت‌های غربی، دچار فروپاشی شده است. تا پیش از این کشورها تلاش می‌کردند، درباره برخی مسائل جهانی مانند بحران آب و هوا و مهاجرت به توافق برسند اما اکنون با بحرانی که اسرائیل ایجاد کرده، دیگر چشم‌انداز خوبی دیده نمی‌شود.

 

نو داچلند
آلمان

اظهارات رئیس جمهور فرانسه در پایان کنفرانس اوکراین در پاریس با واکنش شدید بین‌المللی مواجه شد. مکرون در این نشست استفاده از نیروهای کشورهای غربی علیه روسیه را رد نکرد که نشان می‌دهد، مکرون به مشارکت مستقیم کشورهای ناتو در جنگ اوکراین فکر می‌کند. این در حالی است که چنین اقدامی می‌تواند به شکلی قابل پیش‌بینی منجر به وخامت شرایط جنگی در اروپا شود.

 

لس انجلس تایمز
امریکا

نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد مسأله مهاجرت غیرقانونی تبدیل به یکی از مسائل مهم برای مردم امریکا شده است و همین می‌تواند بر جهت دهی رأی‌ها در انتخابات 2024 تأثیر‌گذار باشد. دونالد ترامپ می‌خواهد دولت بایدن را در زمینه مهاجرت ضعیف نشان دهد و در مقابل بایدن قصد دارد تقصیرها را به گردن رقیب خود که مانع تصویب بزرگترین بسته مهاجرتی در کنگره در سال‌های اخیر شد، بیندازد.

 

الاخبار
لبنان

جزئیات مذاکراتی که بین طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیروهای مقاومت انجام می‌شود، نشان می‌دهد، طرف‌های به اصطلاح میانجی‌ چیزی جز ابزار فشار نیستند که اهمیتی به نبرد گرسنگی اجباری اسرائیل علیه مقاومت در غزه نمی‌دهند. دیگر همه می‌دانند که مصر و قطر نقش میانجی ندارند و در واقع برای جلب رضایت امریکا عمل می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی