صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

مقاومت لبنان خبر داد: در طول جنگ غزه، یک هزار موشک ضد زره به اراضی اشغالی شلیک کرده است

سلاح حزب‌الله کابوس تل آویو

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار


با وجود آنکه رژیم صهیونیستی پیش از این با تهدید لبنان تلاش می‌کرد، دست برتر را در مذاکرات آتش‌بس فیمابین به خود اختصاص داده و نیروهای مقاومت را به عقب براند اما حملات فزاینده نیروهای حزب‌الله ثابت کرد نه تنها تهدیدات رژیم بر استراتژی این جنبش تأثیر ندارد بلکه آنها در افزایش تصاعدی میدانی و تسلیحاتی حملات خود بر ضد مواضع صهیونیستی ثابت‌قدم هستند. به گونه‌ای که عملیات مقاومت اسلامی در لبنان در دو روز گذشته گسترش یافته و اهداف متنوعی را با یک‌هزار موشک قدرتمند ضد زره مورد هدف قرار داده است. روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز حملات خود تاکنون نزدیک به یک‌هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده به طوری که مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند.
آنها تصریح کردند که در صورت بروز هر جنگ (فراگیری) در آینده، حزب‌الله یک‌هزار موشک ضد زره و ده‌ها هزار گلوله سنگین به مناطق شمالی و مرکزی فلسطین اشغالی شلیک خواهد کرد.
یکی از کابوس‌های کابینه جنگ رژیم بهره‌مندی حزب‌الله از موشک‌های نقطه زن و دوربرد است که می‌توان اهداف استراتژیک رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده و به گفته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله از جنوب تا شمال سرزمین‌های اشغالی را در تیررس مقاومت قرار داده است. به اعتراف نظامیان صهیونیستی این موشک‌ها یک تهدید راهبردی محسوب می‌شود. چرا که سامانه‌های رهگیری رژیم نمی‌توانند با این موشک‌ها مقابله کنند. علاوه بر آن، حزب‌الله تاکنون از همه موشک‌هایی که در اختیار دارد رونمایی نکرده، لذا به اعتراف بسیاری از کارشناسان نظامی، کابینه جنگ رژیم دچار اشتباه محاسباتی در برآورد جنگ در شمال شده و مفروضات عملیاتی آن با خطای فاحشی روبه‌رو است. از طرفی دیگر، واکنش‌های فزاینده حزب‌الله در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی و اعلام آمادگی در برابر یک جنگ فراگیر تصمیم را برای رژیم اشغالگر پیچیده‌تر کرده و پروژه تجاوز به لبنان را در مشقت قرار داده است.
 
موشک‌های تعیین‌کننده
ضد زره حزب‌الله
در نبرد کنونی مقاومت لبنان علیه اشغالگران، موشک‌های ضد زره که یکی از توانمندی‌های ویژه مقاومت تلقی می‌شود، توانسته توجه زیادی را به خود جلب کرده و نقش فعالی را در اتخاذ تصمیم برای جنگ فراگیر ایفا کند. در همین رابطه عباس فنیش، تحلیلگر امور سیاسی لبنان در شبکه المیادین با اشاره به گسترش حملات حزب‌الله و استفاده از موشک‌های ضد زره بیان داشت که مقاومت لبنان در این حملات پاسخی این‌چنین به اشغالگران داد که اگر حملات را افزایش دهی، من نیز روش خود را دارم و می‌دانم چگونه حملات را تشدید کنم و به این ترتیب مقاومت عمق اراضی اشغالی را هدف قرار می‌دهد.
 
موشک‌های الماس
فنیش همچنین در خصوص استفاده مقاومت اسلامی از موشک‌های ضد زره الماس، به تشریح اهداف صهیونیستی مورد استفاده این سامانه ویژه پرداخت. او گفت: «اولین هدف این موشک‌ها، پایگاه‌ها است و اولین موشک در پایگاه «جل‌العلم» و سپس به رأس ناقوره شلیک شد. هدف دوم تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی و هدف سوم پادگان‌ها و ساختمان‌های این رژیم بود. مقاومت از سلاح خود بیشترین استفاده را می‌کند. استفاده از این سلاح بر اساس ماهیت میدان و ماهیت مأموریت است.»
 
سامانه ثارالله
این فرمانده در خصوص سامانه ضد تانک ثارالله گفت: مقاومت یک سال پیش این سامانه را اعلام کرد اما ابتکار عمل آن مربوط به سال ۲۰۱۵ است. آنچه که دشمن باید در جنگ آتی انتظار آن را داشته باشد، نسل‌های جدیدی از سامانه ثارالله است.
 
هدف قرار دادن پایگاه میرون پیامی برای دشمن بود
یک فرمانده در واحد «سلاح ضد زره» مقاومت لبنان به المیادین گفت که حمله مقاومت به پایگاه هوایی میرون اسرائیل پیامی برای دشمن بود مبنی بر اینکه مقاومت می‌تواند این پایگاه هوایی را از بین ببرد. اگر جنگ آتی رخ بدهد دشمن چندین برابر چیزی که در وضعیت کنونی دیده است، خواهد دید. بنابراین، اگر این جنگ رخ بدهد دشمن در جنگلی از موشک‌های ضد تانک گرفتار خواهد شد و اگر سربازان دشمن بخواهند وارد خاک ما شوند، رژیم اشغالگر نمی‌تواند حتی یک سرباز خود را از آنجا خارج کند.

 

خبر پلاس

اسرائیل شکست خورده در سه میدان
توماس فریدمن تحلیلگر امریکایی در تحلیلی با عنوان «اسرائیل در حال از دست دادن بزرگ‌ترین دارایی‌های خود است» جنبه‌های سه‌گانه شکست رژیم صهیونیستی را مورد ارزیابی قرار داده است. او با اشاره به سفرهایش به دبی، عمان و هند، جایگاه رژیم صهیونیستی در میان کشورهای متحد آن را در حال افول توصیف کرد. فریدمن، ‌خشم مردم جهان از رژیم صهیونیستی و امریکا به خاطر جنایات رخ داده در غزه را در حال لبریز شدن ارزیابی کرد و نوشت: اگر بایدن فکری برای این موضوع نکند جایگاه امریکا هم به همراه جایگاه اسرائیل افول می‌کند. وی با اشاره به بی‌هدفی تل‌آویو در جنگ علیه غزه، نوشت: اسرائیل در باتلاق غزه گیر کرده و اشغال غزه، روابط (این رژیم) با متحدانش در جهان عرب را با چالش جدی مواجه کرده است. او در ادامه، شکست از محور مقاومت در شمال، جنوب و شرق سرزمین‌های اشغالی را سومین بُعد شکست این رژیم دانست و نوشت: در بُعد نظامی، اسرائیل از طرف لبنان، سوریه، عراق و یمن تحت فشار است. این تحلیلگر، همچنین با اشاره به افزایش فراخوان‌های مردمی برای جلوگیری از حضور نمایندگان رژیم اشغالگر در رویدادها و مسابقات بین‌المللی دانشگاهی، هنری و ورزشی آن را نشانه‌ای از فشار مردم به دولت‌های متحد اسرائیل دانست. او در ادامه با اشاره ضمنی به نسل‌کشی فلسطینیان، انگیزه صهیونیست‌ها را کاهش جمعیت آنها و کنترل راحت بر این منطقه دانست.

جستجو
آرشیو تاریخی