رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت مطرح کرد

دعوت از همه آحاد ملت برای حضور پرشور در انتخابات

رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت وزیران، برگزاری 37 دوره انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و انتخاب همه نهادها و بخش‌های حکومت و حتی نوع نظام سیاسی و قانون اساسی با مراجعه به آرای عمومی را یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: همه زیرساخت‌ها و مقدمات برای برگزاری پرشور و باشکوه سی و هشتمین دوره انتخابات در کشور فراهم و آماده است.
آیت‌الله رئیسی، مراجعه به آرای عمومی در مسائل مهم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را راهبرد نظام و موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و با اشاره به راهبرد دشمن برای ایجاد یأس و تردید میان مردم و کاهش مشارکت، ابراز امیدواری کرد مردم با مشارکت گسترده در انتخابات یکبار دیگر دشمنان نظام را ناامید و امید دوست‌داران جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر پشتوانه مردمی خود، کشوری مستقل، آزاد و مبتنی بر آرای مردم است، به ایجاد زمینه مناسب و عادلانه برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات از جمله در رسانه ملی اشاره و از همه آحاد ملت دعوت کرد به شکل پرشور در انتخابات حضور یابند.
وی هچنین با اشاره به کاهشی شدن شاخص‌های تورم نقطه به نقطه و سالانه در ماه‌های اخیر افزود: مسئولان مراقبت کنند که سوداگری برخی افراد سودجو در بازارهای قاچاق ارز، باعث اختلال در روند کاهشی نرخ تورم نشود.
در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی به رکوردشکنی تاریخی دولت مردمی در تجارت ترانزیتی اشاره کرد و گفت‌: بر اساس آمارها، رقم تجارت ترانزیتی همسایگان از خاک ایران در 11 ماه گذشته به 16 میلیون تن رسیده که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است‌. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز از افزایش 60 درصدی مجلات علمی نمایه شده بین‌المللی کشور در دولت مردمی خبر داد که رتبه جمهوری اسلامی ایران را به رده ششم جهان ارتقا داده است.
جستجو
آرشیو تاریخی