فوتبال ایران

تمجید AFC از تیم ملی فوتبال ساحلی
ایران زننده بیشترین گل آکروباتیک

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با برتری 6-1مقابل بلاروس، در جایگاه سوم مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 امارات ایستاد. در این میان، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره‌ای گذرا به عملکرد شاگردان علی نادری در دوازدهمین دوره جام جهانی فوتبال ساحلی داشت و نوشت: «ایران در مرحله نیمه‌نهایی شکست دراماتیکی مقابل برزیل تجربه کرد و به فینال نرسید. قهرمان رقابت‌ها در شرایطی که 2-0 عقب بود، گل برتری را در فاصله 42 ثانیه تا پایان بازی به ثمر رساند. ایران که در سال 2017 مدال برنز را به گردن آویخته بود، برای دومین بار در جایگاه سوم جام جهانی قرار گرفت. محمدعلی مختاری، جایزه برنزی برترین گلزن جام جهانی را با زدن هفت گل به دست آورد. ایهار بریشتسل از بلاروس با 12 گل، بهترین گلزن جام لقب گرفت و لئو مارتینز از پرتغال، جایزه نقره‌ای بهترین گلزن را دریافت کرد. در جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 در مجموع 38 گل با ضربات آکروباتیک به ثمر رسید که ایران با 10 گل، بیشترین سهم را از این گل‌ها داشت. همچنین سایت فیفا رده‌بندی برترین بازیکنان گل‌ساز جام را اعلام کرد که دو بازیکن ایران یعنی موحد محمدپور با شش و حمید بهزادپور (ایران) با پنج پاس گل در صدر این جدول هستند. گفتنی است برزیل در فینال با پیروزی مقابل ایتالیا به قهرمانی رسید.


حمله به تیم امید تراکتور!
در اتفاقی عجیب و ناراحت کننده، دیروز اعضای کاروان تیم فوتبال امید تراکتور توسط افراد ناشناس در کرمانشاه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند! کاظم محمودی، مدیر آکادمی فوتبال باشگاه تراکتور در این خصوص به ایرنا توضیح داد: «تیم ما برای دیدار با تیم بعثت عازم کرمانشاه شده بود، در ورودی استادیوم مورد هجوم وحشیانه افراد ناشناس قرار گرفت و حدود ۱۲ نفر با انواع سلاح سرد به اعضای تیم تراکتور حمله‌ور شدند. این افراد پس از ضرب و شتم شدید اعضای تیم تراکتور، وسایل شخصی، لباس بازی و کفش‌های بازیکنان را به سرقت برده و متواری شده‌اند.» او ادامه داد: «باتوجه به شدت جراحات، چهار بازیکن تیم به نام‌های مهدی جعفرپور، امیرعلی نیک‌مهر، مهدی عباسی و سوران کریم‌زاده با آمبولانس به بیمارستان منتقل ‌شدند.» او همچنین گفت: «شرایط برای برگزاری این دیدار مهیا نبود و خسارات وارده به اتوبوس تراکتور نیز به حدی بوده که امکان استفاده از آن هم ممکن نبود و مسئولان تیم در حال تدارک اتوبوس دیگری هستند تا کاروان تراکتور به تبریز بازگردد.»
گفتنی است بعد از این اتفاق، باشگاه بعثت در بیانیه ای عجیب مدعی شد که تراکتور برای عدم حضور در زمین بهانه جویی می‌کند!
شیمبا فولادی شد
فولادی‌ها در روز پایانی نقل و انتقالاتی، لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی سابق خود را که به مس رفسنجان رفته بود با توافقی که با او داشتند، دوباره به خدمت گرفتند. این بازیکن 40 ساله بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر و بهترین گلزن تاریخ باشگاه فولاد نیز محسوب می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی