جدایی رسمی زاهدی از جمع سرخ‌ها و فسخ قریب الوقوع باهویی

پرسپولیس به دنبال مهاجم خارجی

پرسپولیس دیروز و در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر روز شلوغی را پشت سر گذاشت. در خبری که دیروز به صورت غیر رسمی منتشر شد، اعلام شد نبیل باهویی، مهاجم سوئدی این تیم که صحبت‌های زیادی مبنی بر حضورش در لیست مازاد وجود داشت، سرانجام پس از توافق با این باشگاه قراردادش را فسخ کرد تا با زدن تنها یک گل به استقلال خوزستان، کارش را در این تیم به پایان برساند.
با جدایی باهویی، لیست سرخ‌ها برای ثبت قرارداد استون ارونوف باز شد. اما این تنها جدایی دیروز از جمع قرمزها نبود و شهاب زاهدی، بهترین گلزن این فصل پرسپولیس که در تمرینات این هفته به طور کامل غایب بود، سرانجام قراردادش را فسخ کرد. او در دو هفته اخیر و پس از شروع نیم فصل دوم رقابت‌ها در شرایطی که در ترکیب ثابت پرسپولیس به میدان می‌رفت، با پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای از لیگ ژاپن مواجه شده بود و اصرار زیادی به جدایی داشت، در تمرینات چند روز اخیر پرسپولیس حاضر نشد تا در نهایت با شش گل در لیگ و یک گل در لیگ قهرمانان آسیا از این تیم جدا شود و خود را برای حضور در تیم فوکوکا ژاپن و چالش جدید در شرق آسیا آماده کند. پیش از این گفته می‌شد زاهدی که نیم فصل از قراردادش با پرسپولیس مانده، مبلغ ۷۵ هزار دلار را برای صدور رضایتنامه به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده بود و در نهایت پس از توافق با این باشگاه به پایان کار زودهنگام خود در دومین مقطع با پیراهن سرخ رسید. پس از این اتفاق، یک جا در لیست پرسپولیس خالی شد و در ادامه خبر رسید که این باشگاه قصد جذب مهاجم خارجی جدید دارد. در این میان، ایرنا خبر داد پانیل ملاپا مهاجم تیم ملی توگو گزینه سرخ‌پوشان برای حضور در خط حمله است. این بازیکن 33 ساله سابقه بازی در باشگاه‌های بوخوم، مونیخ ۱۸۶۰، نورنبرگ و هوفنهایم را نیز در کارنامه خود دارد و در تیم‌های جوانان و زیر ۲۱ سال آلمان نیز بازی کرده است. آخرین تیمی که ملاپا برای آن بازی کرده، النصر امارات در سال 2023 بوده که در 12 بازی یک گل برای این تیم زده بوده است. البته دیروز از بلیل عمرانی مهاجم الجزایری سابق المپیک مارسی به عنوان یکی از گزینه‌های پرسپولیس نام برده شد که او هم آمار جالبی ندارد. گفتنی است دیروز، عرفان نجاری، گلر آکادمی پرسپولیس با قرارداد ۲.۵ ساله به تیم بزرگسالان این باشگاه اضافه شد.

پاسخ منفی ذوب‌آهن به سرخابی‌ها
گفتنی است باشگاه ذوب‌آهن هم با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد. محمدحسین اسلامی و محمدجواد محمدی دو بازیکن باشگاه ذوب‌آهن بودند که در روزهای اخیر با پیشنهاد همکاری استقلال و پرسپولیس مواجه شدند. استقلال با ارائه پیشنهادی مکتوب، خواهان به خدمت‌گیری اسلامی شد و باشگاه پرسپولیس به‌صورت شفاهی درخواست خود را ارائه کرد اما مدیران باشگاه ذوب‌آهن بعد از بررسی‌های به عمل‌آمده با هر دو پیشنهاد مخالفت کردند تا محمدی و اسلامی در جمع شاگردان ربیعی باقی بمانند.

 

تغییر داور ذوب آهن و پرسپولیس
کمیته داوران فدراسیون فوتبال دیروز اسامی داوران را اعلام کرد که رضا عادل به‌عنوان داور وسط در بازی حساس ذوب‌آهن و پرسپولیس انتخاب شد، ولی این کمیته تصمیم به تغییر او گرفت. بنابر اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، رضا عادل به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌تواند در مسابقه ذوب‌آهن و پرسپولیس قضاوت کند و علی صفایی به جای او قضاوت بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس را در هفته هجدهم لیگ برتر بر عهده خواهد داشت. این در حالی است که پیش از آن خود صفایی به‌عنوان داور وسط دیدار آلومینیوم و هوادار انتخاب شده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی