مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در گفت‌وگو با «ایران» خبر داد

افزایش 43 درصدی میانگین درآمد مستمری‌بگیران در دولت سیزدهم

500 هزار نفر مادر غیرشاغل بیمه رایگان می‌شوند

محدثه جعفری
خبرنگار


مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بر اساس ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر باید رایگان بیمه شوند که در قدم اول با تخصیص یکهزار میلیارد تومان، 500 هزار مادر غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر را به‌صورت رایگان تا پایان سال بیمه می‌کنیم و مابقی افراد شناسایی شده، بعد از تخصیص اعتبار کافی به جمع بیمه‌شدگان افزوده می‌شوند.
بیت‌اله برقراری در گفت‌وگو با «ایران» با اشاره به ۴۵ اقدام ماندگار در دولت مردمی سیزدهم اظهار داشت: از اقدامات مهم، افزایش تعداد بیمه‌شدگان و جذب بیمه شده جدید است به طوری که طی دو سال گذشته 800 هزار نفر به جمع بیمه‌شدگان صندوق اضافه شدند که معادل بیمه‌شدگان طی شش سال در دولت قبل است به طوری که ضریب پشتیبانی صندوق اکنون یک به 10 است. ناگفته نماند که حدود 7 الی 8 همت حق بیمه از بیمه‌شدگان جدید وصول شده است و دو برابر آن را دولت به صندوق پرداخت می‌کند.
افزوده شدن سنوات سربازی به سابقه بیمه در برنامه هفتم توسعه
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه طی دو سال گذشته بودجه صندوق بیمه کشاورزان 165 درصد رشد داشته است، گفت: سقف حق بیمه‌ای که افراد در این صندوق پرداخت می‌کنند در حال حاضر 250 هزار تومان است و به نسبت همین پرداختی در 65 سالگی مستمری دریافت می‌کنند. اما بر اساس ماده 30 الحاقی برنامه هفتم توسعه، مستمری افراد تحت پوشش صندوق، باید به نسبت کف حقوق کارگری همسان‌سازی شود و افزایش پیدا کند که این امر برای صندوق بار مالی دارد و باید برای آن چاره‌اندیشی شود. مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را از این صندوق به سایر صندوق‌های بیمه‌ای، یا از سایر صندوق‌ها به صندوق بیمه عشایر منتقل کنند. وی به خدمات سربازی هم اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه آمده است که تمام صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی باید سنوات سربازی را محاسبه کنند که خبر خوبی برای جامعه هدف ماست و بعد از ابلاغ قانون، صندوق بیمه اجتماعی عشایر آن را عملیاتی می‌کند.

پوشش بیمه تکمیلی برای همه مستمری‌بگیران
برقراری گفت: برای رفاه حال مستمری‌بگیران صندوق، دو طرح بیمه تکمیلی درمان و پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون مراجعه به بانک و بدون ضامن را کلید زدیم. حجم کل تسهیلات پیش‌بینی شده برای اعطای وام به مستمری‌بگیران 2هزار میلیارد ریال است و سعی می‌کنیم این تسهیلات قبل از پایان سال به مستمری‌بگیران پرداخت شود.

افزایش 60 درصدی سطح درآمدی صندوق
وی، پایداری صندوق، بهبود و توسعه خدمات، تسهیل‌گری و مانع‌زدایی، جهاد تبیین، توانمندسازی و ارتقای نیروی انسانی و شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات را ازجمله برنامه‌های آینده صندوق اعلام کرد و گفت: افزایش سطح درآمدی صندوق از جمله مواردی است که در این دوره انجام شده به طوری‌ که در سال گذشته و امسال سطوح درآمدی حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.
یعنی ما در هر سال شاهد افزایش چشمگیری بودیم و این در حالی است که در دولت‌های گذشته، سطوح درآمد یا افزایش نداشت یا ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش داشت. همچنین میانگین درآمد مستمری‌بگیران هم 43 درصد در این دولت افزایش پیدا کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی