مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد

جذب پنج هزار معلم برای مدارس شهرستان‌های تهران

یک میلیون و ۱۲۵هزار و ۴۰ دانش‌آموز در شهرستان‌های تهران داریم که ۱۱ درصد از آنان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند. میانگین تراکم دانش‌آموزان در هر کلاس درس ۳۱.۸۴ است ولی استاندارد آن باید ۲۶ باشد

غزل رضایی ثانی
خبرنگار

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: سال گذشته برای شهرستان‌های استان تهران دوهزار و ۹۰۰ نفر جذب نیرو، مطابق ماده ۲۸ داشتیم و امسال برای تأمین نیروی انسانی مورد نظر، ۵ هزار و ۴۲ سهمیه در آزمون استخدامی ماده ۲۸ از سازمان اداره استخدامی گرفتیم.
به گزارش خبرنگار «ایران»، مسعود بهرامی، دیروز در نشست خبری، به تشریح دستاوردهای آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران پرداخت و یکی از دستاوردها برای مدارس شهرستان‌های تهران را تعریف سهمیه و جذب معلم عنوان کرد.
بهرامی با اشاره به اقدامات انجام شده در مقاطع ابتدایی و متوسطه گفت: در حوزه ابتدایی، رویکرد ما بازی محوری است. در یک سال گذشته ما توانستیم تجهیزات بازی‌های آموزشی را گسترش دهیم. بر همین اساس در هر منطقه یک مدرسه به تجهیزات VR (واقعیت مجازی) مجهز شده است. همچنین برای اولین بار در مقطع متوسطه در آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، میانگین نمرات نهایی از میانگین کشوری بالاتر رفت. علاوه بر این در حوزه پرورشی و فرهنگی نیز تمرکز ما در حوزه اردوهای راهیان پیشرفت است.
وی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت دانش‌آموزان گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی و احداث فضاهای درون مدرسه‌ای، در حوزه تربیت بدنی و سلامت، حدود هزار اتاق سلامت در شهرستان‌های استان تهران تجهیز شد. البته که به لحاظ اجتماعی برای ما هزینه داشت اما این کار انجام شد و تقریباً همه فضاهای ورزشی که در اختیار بخش خصوصی بوده به ما برگردانده شده است. همچنین در حوزه پژوهشی نیز رتبه اول را کسب کردیم.

حذف کاغذ با راه‌اندازی سامانه مکاتبات اداری
بهرامی گفت: سامانه مکاتبات اداری یکپارچه تا کف مدرسه رفت؛ بدین صورت که سامانه ما حدود چهار هزار کاربر دارد و تقریباً کاغذ حذف شده تا بتوانیم از محل حذف هزینه‌های کاغذ مدرسه بسازیم.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در حوزه سوادآموزی، در سال گذشته رتبه ۲۴ را داشتیم ولی امسال موفق شدیم رتبه ۷ را کسب کنیم.
وی درباره مستندسازی املاک در آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران توضیح داد: بسیاری از این املاک سند مالکیت ندارد. از ابتدای سال تا روز گذشته ۳۰۲ سند مالکیت برای سال ۱۴۰۲ اخذ شد. همچنین ۱۲ ملک، مولدسازی شدند. در زمینه مولدسازی حتماً ملک باید مازاد باشد، مثلاً یک ملک داریم که در پاکدشت وسط شهرک صنعتی است ولی نزدیک‌ترین منزل تا آنجا، حدود ۲۱ کیلومتر فاصله دارد. بنابراین نمی‌توان در آن زمین مدرسه ساخت، اما می‌توان با فروش آن به مدرسه‌سازی کمک کرد. در مدل دوم، املاکی داریم که شخص اهداکننده شرط کرده آن را بفروشید و مدرسه بسازید. مدل سوم املاکی است که در نقاطی از شهر قرار دارند که منطقی برای ساخت مدرسه در آنجا نیست مانند دور یک بلوار یا میدان.

کاهش مدارس دونوبتی با احداث مدارس جدید
بهرامی با اشاره به ساخت مدارس جدید در شهرستان‌های استان تهران گفت: در مهرماه امسال ۷۳ مدرسه جدید تحویل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران شد. همچنین ۱۰۹ پروژه عمرانی در شهرستان‌های استان تهران در حال احداث است.
وی درباره تعداد دانش‌آموزان گفت: یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۰ دانش‌آموز داریم که ۱۱ درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند. دانش‌آموزان اتباع نیز ۱۱۰ هزار نفر هستند.
بهرامی درباره تراکم کلاس درس در شهرستان‌های تهران عنوان کرد: میانگین تراکم دانش‌آموزان در هر کلاس درس ۳۱.۸۴ است ولی استاندارد آن باید ۲۶ باشد. عمده تراکم در قدس، شهریار و قرچک است و عمده دانش‌آموزان در آن مناطق، اتباع هستند. ۶۰ درصد از مدارس عادی دولتی ما دونوبته هستند اما امسال ۱۷ نوبت دوم را به نوبت اول تغییر دادیم و اگر مدارس جدید آماده شود، بازهم نوبت‌های دوم به نوبت اول منتقل خواهند شد.
بهرامی درباره افزایش جمعیت دانش‌آموزی در مناطق شهرستان‌های تهران گفت: میانگین افزایش دانش‌آموزی ۴ درصد است یعنی هر سال ۴ درصد به جمعیت دانش‌آموزی ما اضافه می‌شود. عمده اینها از هموطنانی هستند که از شهرهای دیگر به شهرستان‌های تهران می‌آیند.
مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان‌های تهران درباره توزیع شیر در مدارس خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ابتدایی ما ۵۶۶ هزار و ۳۸۱ نفر هستند که مشمول توزیع شیر می‌شوند و برای دو وعده باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار پاکت شیر استریل توزیع شود، اما شرکت‌های لبنیاتی برای تأمین آن دچار مشکل بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی