نگاهی به ال کلاسیکو آخر هفته

روزهای ابری فراموش می‌شود؟

امیررضا همایون
خبر‌نگار


بدون شک مصاف رئال مادرید و بارسلونا در جام حذفی فوتبال اسپانیا مهم‌ترین بازی آخر هفته فوتبال اروپا است، مسابقه‌ای که از جذابیت‌های بسیاری برخوردار است و باید دید کدام تیم می‌تواند در بازی رفت به پیروزی برسد تا در بازی برگشت دست بالاتر را نسبت به تیم دیگر این رقابت داشته باشد.

آقای گل غایب بزرگ
روبرت لواندوفسکی لهستانی در پنجره تابستانی نقل و انتقالات با سر و صدای زیادی از بایرن مونیخ به جمع بارسلونا پیوست، بازیکنی که در نخستین فصل حضورش نمایش خوبی در لالیگا داشته و موفق شده است تا پایان هفته بیست و چهارم لیگ داخلی فوتبال اسپانیا با به ثمر رساندن 15 گل در صدر جدول برترین گلزنان این مسابقات قرار بگیرد. این بازیکن البته در لیست بلند و بالای مصدومان تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز قرار دارد و بدین ترتیب بارسلونا یکی از ارکان اصلی گلزنی خودش را حداقل برای این مسابقه از دست داده است، نکته‌ای که شاید برای کاتالان‌ها به قیمت از دست رفتن پیروزی برای شاگردان ژاوی تمام شود، اتفاقی که اگر رخ بدهد می‌تواند روحیه این تیم برای ادامه فصل را به پایین‌ترین حد ممکن برساند و شانس رئال مادرید را برای صعود به بازی نهایی جام حذفی اسپانیا به بالاترین حد ممکن برساند.

تساوی مقابل اتلتیکو
فراموش می‌شود؟
رئال مادرید در بازی اول هفته در یک مصاف نسبتاً سخت در شهرآورد مادرید به مصاف تیم فوتبال اتلتیکومادرید رفت، مسابقه‌ای که با تساوی یک بر یک دوتیم به پایان رسید تا شرایط مادریدی‌ها برای رویارویی با بارسلونا در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا موسوم به کوپا دل ری نامطلوب شود. به همین خاطر بازی با کاتالان‌ها را در حساس‌ترین شکل ممکن قرار داده است بخصوص اینکه اگر یکی از این دوتیم بازی را مقابل رقیب سنتی اش واگذار کند، عملاً یک جام داخلی فوتبال اسپانیا را از دست خواهد داد. این شرایط اما برای بارسلونا در صورت حذف از مسابقات جام حذفی اسپانیا نا مطلوب‌تر می‌شود، زیرا شاگردان ژاوی پیش از این مسابقات مهم لیگ اروپا را هم با شکست مقابل منچستریونایتد از دست دادند و آن‌طور که برخی از رسانه‌ها خبرداده‌اند، آینده کاری ژاوی روی نیمکت بارسلونا در صورت از دست دادن جام‌های داخلی فوتبال اسپانیا به خطر خواهد افتاد. نکته‌ای که این بازی را درحساس‌ترین شکل ممکن برای ژاوی و تیم تحت هدایتش قرار می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی