شگرد کلاهبرداران تلفنی برای خالی کردن حساب

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا درباره کلاهبرداری از شهروندان با تماس‌های تلفنی هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ عبداله چولکی در خصوص کلاهبرداری از کارت به شهروندان هشدار داد و گفت: گاهی اوقات چرب‌زبانی افراد کلاهبردار و طمع برخی از شهروندان باعث خالی شدن حساب بانکی آنها می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از شگردهای کلاهبرداران کشاندن افراد پای دستگاه‌های خودپرداز برای انجام عملیات کارت به کارت است که منجر به تخلیه حساب بانکی شهروندان می‌شود. اولین نکته این است آگاه باشید که کلاهبرداران با برقراری تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی قصد کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی‌تان را دارند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: تماس‌های ناشناس و مشکوکی که اعلام کند از صدا و سیما، شرکت همراه اول و... تماس گرفته‌اند و شما برنده جایزه نقدی شده‌اید یا تماس‌هایی که به هر دلیلی قصد دارند شما را پای دستگاه خودپرداز بکشانند، قصد کلاهبرداری دارند.
وی توصیه کرد: اگر قرار است هر گونه وجهی به حساب عابربانک شما واریز شده یا انتقال یابد لازم نیست به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید با ارائه شماره کارت هم این امر صورت خواهد گرفت.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، چولکی تصریح کرد: اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبارسنجی (cvv2)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را نباید از طریق تلفن یا پیامک در اختیار فردی قرار دهید.
وی اضافه کرد: فریب آگهی‌های تبلیغاتی را که به هر بهانه‌ای از شما درخواست پرداخت وجه، حتی مبلغی اندک را دارند، نخورید، ارسال پیامک‌های فریب‌دهنده با این عنوان که «مبلغی را به این شماره کارت ارسال کن» یکی از شگردهای افراد سودجو برای خالی کردن حساب شما است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی