نگاهی به مراسم بهترین‌های سال فیفا

همــه عناوین برای آلبـــــــــــــــــــــــی سلسته

مراسم برترین‌های فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در سال 2022 دوشنبه شب هفته جاری به میزبانی پاریس برگزار شد. مراسمی که البته شگفتی‌های بسیاری نداشت، زیرا در سال‌های برگزاری جام جهانی به علت حساسیت این رویداد بسیاری از جوایز مهم این مراسم به اعضای تیم قهرمان مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان می‌رسد، موضوعی که در مراسم دوشنبه شب هم رخ داد و اعضای تیم ملی فوتبال آرژانتین که پس از گذشت 36 سال در قطر به مقام قهرمانی جام جهانی رسیده بودند، جوایز مهم این مراسم از جمله بهترین بازیکن و سرمربی سال را دریافت کرده‌اند، موضوعی که بار دیگر حساسیت جام جهانی را به همگان ثابت کرد.
 
سرمربی موقتی که بهترین شد
چند ماه پس از اتمام جام جهانی 2018 روسیه فدراسیون فوتبال آرژانتین لیونل اسکالونی را به‌عنوان سرمربی موقت آلبی سلسته برای حضور در چند بازی تدارکاتی انتخاب کرد، مربی ای که هیچ کس فکر نمی‌کرد تا چهارسال روی نیمکت این تیم دوام بیاورد و تیم ملی فوتبال کشورش را پس از مدت‌ها به‌عنوان قهرمانی تورنمنت‌های مهمی از جمله کوپا امریکا، فینالیسیما و جام جهانی فوتبال برساند و درنهایت هم دوشنبه شب به‌عنوان برترین سرمربی سال 2022 از سوی فیفا انتخاب شد. نکته جالب انتخاب اسکالونی به‌عنوان سرمربی سال تمدید قرارداد او تا پایان جام جهانی 2026 تنها چند ساعت پیش از آغاز مراسم بهترین‌های فیفا بود. شاید علت انجام این کار از سوی مقامات فدراسیون آرژانتین شیرین کردن دریافت این جایزه برای اسکالونی بوده است.
 
دبل مسی در سال رویایی
لئو مسی در سال 2022 روزهای مطلوبی را با پاری سن ژرمن سپری نکرد به همین خاطر بسیاری از علاقه مندان به فوتبال معتقد بودند این جایزه باید به کریم بنزما که نمایش درخشانی با رئال در فصل گذشته داشت، برسد. اما غیبت این بازیکن در جام جهانی و مهمتر از آن قهرمانی تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی، لئو مسی را باوجود نمایش نسبتاً نا مطلوب در فصل گذشته به‌عنوان برترین بازیکن سال فیفا موسوم به د‌بست رساند، کسب این عنوان شانس مسی برای رسیدن به‌عنوان توپ طلای 2023 فرانس فوتبال بیشتر کرد و باید دید این بازیکن می‌تواند در سال جدید میلادی هم همراه با تیم پاری سن ژرمن و همچنین تیم ملی آرژانتین عملکرد خوبی در رقابت‌های مختلف داشته باشد یا اینکه این بازیکن تنها بواسطه کسب عنوان قهرمانی جام جهانی با آرژانتین به توپ طلای شماره هشت خودش می‌رسد.
امیلیانو مارتینز سنگربان آلبی سلسته که نقش بسیاری در قهرمانی این تیم در قطر 2022 داشت هم به‌عنوان برترین دروازه بان سال انتخاب شد تا این مراسم برای اعضای تیم ملی آرژانتین در قطر 2022 به رؤیایی‌ترین شکل ممکن به پایان برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی