نگاهی به بازی‌های روز یکشنبه فوتبال انگلستان

از طلسم‌شکنی یونایتد تا حال خوب تاتنهام

امیررضا همایون
خبر‌نگار


فوتبال انگلستان در روز یکشنبه هفته جاری دو بازی جذاب را تجربه کرد، مسابقاتی که البته برای تمام جهان مهم بود. در ادامه نگاهی به این مسابقات خواهیم انداخت.

اولین جام یونایتد
 پس از پنج سال
منچستر یونایتد فصل عجیبی را با اریک تن‌هاخ هلندی سپری می‌کند. یونایتد در فصل جاری با این مربی جوان دو نیمه متفاوت داشت. آنها در ابتدای فصل شرایط خوبی نداشتند و درگیر حواشی حضور کریس رونالدو در این تیم شده بودند، موضوعی که باعث شد عملکرد فنی شیاطین سرخ در نیم‌فصل اول به کمترین حد ممکن برسد اما پس از اتمام جام جهانی قطر و رفتن رونالدو از این تیم، شرایط یونایتدی‌ها کاملاً متفاوت شد و آنها از رده‌های میانی جدول رتبه بندی به جمع سه تیم برتر مهمترین لیگ فوتبال جهان رسیدند. شاگردان تن‌هاخ یکشنبه شب در بازی نهایی جام اتحادیه انگلستان به مصاف نیوکاسل رفتند، مسابقه‌ای که پسران تن‌هاخ در آن به مانند آنچه در هفته‌های اخیر از این تیم شاهد بودیم، نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر مقابل نیوکاسل به پیروزی برسند  و اولین جام خودشان با سرمربی جوان هلندی را کسب  کنند، نکته ویژه قهرمانی یونایتد در جام اتحادیه انگلیس این بود که آنها به اولین مقام قهرمانی خودشان در یک رقابت معتبر پس از گذشت پنج سال از قهرمانی این تیم در لیگ اروپای 2017  رسیدند، اتفاقی که هواداران این تیم را به آینده مطلوب با تن‌هاخ هلندی امیدوار کرد.

حال چلسی
همچنان ناخوش است
تیم فوتبال چلسی روزهای خوبی را با وجود این‌که تاد بولی مالک جدید این تیم  در فصل نقل و انتقالات زمستانی ستاره‌های زیادی را به لندن آورد، سپری نمی‌کند، شاگردان گراهام پاتر روز یکشنبه به مصاف تاتنهام رفت، مسابقه‌ای که چلسی در آن به مانند مسابقات گذشته‌اش عملکرد خوبی نداشت و با دوگل مقابل شاگردان دون آنتونیو شکست خوردند، شکستی که این فرضیه که پاتر برای نیمکت چلسی کوچک است را ثابت می‌کند. باید دید این تیم هفته آینده مقابل دورتموند چه نتیجه‌ای کسب می‌کند، به‌نظر می‌رسد اگر پاتر مقابل دورتموند به پیروزی نرسد باید با نیمکت آبی‌های لندن خداحافظی کند و تاد بولی هم به فکر یک سرمربی جدید برای هدایت تیمش در ادامه فصل باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی