دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۱۴۷ پرونده پس از سه سال

جانشین پلیس آگاهی فراجا از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای پس از سه سال با ۱۴۷ پرونده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «فرامرز به‌گذر» در این باره اظهار داشت: با ارجاع پرونده کلاهبرداری به مرکز عملیات ویژه، تیم متخصص کارآگاهان پلیس آگاهی پیگیری آن را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: بررسی‌ها نشان داد این شخص از کلاهبرداران حرفه‌ای و سابقه‌دار با ۱۴۷ فقره پرونده در تهران، اصفهان، البرز و استان‌های دیگر است که با شگردهای خاص و متقلبانه اقدام به کلاهبرداری گسترده کرده است.
به همین منظور پس از گرفتن اظهارات مالباختگان، یکی از شکات احضار شد.
جانشین پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: مالباخته گفت که در خصوص اموال خود به منظور انجام کارهای اداری و ثبت به این فرد کلاهبردار وکالت کاری داده است، ولی این فرد با جعل امضا و تنظیم مبایعه‌نامه‌های صوری کلیه اموال را به نام خود زده و آنها را به فروش رسانده است.
سردار به‌گذر اظهار داشت: با توجه به اینکه پرونده از سال ۱۳۹۸ رسیدگی شده و موفق به شناسایی و دستگیری متهم نشده بودند، پرونده به پلیس ارجاع شد و در دستور کار کارآگاهان مرکز عملیات ویژه قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه، با تحقیقات مقدماتی مشخص شد متهم از کلاهبرداران حرفه‌ای و سابقه‌دار بوده است که با شگرد اعتمادسازی و سوءاستفاده از اطمینان افراد، اقدام به کلاهبرداری می‌کند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ادامه با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی کارآگاهان این مرکز، مخفیگاه متهم در کرج و منزل وی در تهران شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
جانشین پلیس آگاهی فراجا گفت: این کلاهبردار با قرار هزار میلیارد ریالی برای ادامه تحقیقات و مشخص شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی هشدار داد: پیشنهادهای گوناگون ارائه شده از سوی شرکت‌ها، مؤسسات و اشخاص را تا قبل از احراز هویت و اطمینان از قانونی بودن عملکردشان نپذیرید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی