وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد

اجرای سراسری طرح کمک به اشتغال افراد کم درآمد در سال آینده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست «بررسی عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغالزایی و اجرای پیوست اشتغال» گفت: مصوبات شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، لازم‌الاجراست. بنابراین پرداخت تسهیلات باید «پیوست اشتغال» داشته باشد.
به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی در این نشست که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و نمایندگان بانک‌ها برگزار شد، افزود: در این زمینه سامانه‌ای طراحی شده و باید هرچه سریع‌تر نمایندگان بانک‌ها به حوزه اشتغال معرفی شوند تا از این سامانه استفاده مطلوب شود. وی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید بدانند در این زمینه چه خدماتی صورت گرفته است تا آمار و اطلاعات متقنی ارائه دهند.
مرتضوی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در بخش ملی توفیقات خوبی حاصل شده است و امیدوارم در ادامه راه برای جامعه هدف این طرح یعنی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اتفاقات خوبی رقم بخورد. وی همچنین از طرحی برای به کار‌گیری کارگران کم‌درآمد با حمایت دولت خبر داد و گفت: با این طرح اشتغال کارگران کم‌درآمد رونق می‌گیرد.

یک طرح اشتغالزایی با حمایت دولت
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست گفت: در قالب طرحی و به منظور تشویق کارآفرینان در به کارگیری کارگران سه دهک کم‌درآمد جامعه، حق بیمه و سهم کارفرما به مدت یک‌سال توسط دولت پرداخت می‌شود.
به گزارش فارس، محمود کریمی‌بیرانوند درباره بسته طرح کمک به اشتغال افراد کم‌درآمد گفت: اجرای این طرح از 20 روز قبل به صورت آزمایشی در 10 استان کشور آغاز شده تا کارآفرینان برای به‌کارگیری کارگران دارای دو فرزند و بیشتر که در دهک‌های یک تا سه قرار دارند، تشویق شوند. این طرح از سال 1402 هم به صورت سراسری اجرا و منابع آن نیز از محل منابع داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می‌شود.
اگر کارفرمایی، کارگران دهک‌های کم‌درآمد جامعه که تعداد اعضای خانوار آنها 4 نفر و بیشتر است و تحت پوشش سازمان حمایتی بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) نبوده و بیمه‌پرداز هم نیستند را به کار بگیرد، در مرحله اول تا یک سال حق بیمه سهم کارفرما از سوی دولت پرداخت می‌شود و در مرحله بعدی ممکن است تا دو سال تمدید شود. دولت می‌خواهد با این طرح به رفع بیکاری در مناطق محروم کمک کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: ‌اشتغال افراد کم‌درآمد از اولویت‌های دولت است و ظرف یک ماه آزمایشی، 100 هزار پیامک برای جامعه هدف، یعنی افرادی که در دهک‌های کم درآمد یک تا سه قرار دارند و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند ارسال شده است.حق بیمه سهم کارفرما 23 درصد حقوق پایه است که این رقم در این طرح، توسط وزارت کار پرداخت می‌شود.
کریمی بیرانوند افزود: ‌پیامکی که برای جامعه هدف ارسال می‌شود با سرکد REFAH ـ V است و افراد متقاضی در این طرح باید به سامانه moshavegh.mcls.gov.ir در سایت وزارت کار مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی