نگاهی به بازی‌های شب آخر پلی‌آف لیگ اروپا

از درخشش دی ماریا تا مات شدن ژاوی

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


شب آخر مرحله پلی‌آف لیگ اروپا در سال 2023 اتفاقات عجیب زیادی در خودش داشت، در ادامه نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات این شب خواهیم انداخت.
دی ماریا فرشته نجات
آنخل دی ماریا ستاره آرژانتینی یوونتوس که در فصل نقل و انتقالات تابستانی از پاری‌سن‌ژرمن به این تیم پیوست، عملکرد پر نوسانی در جمع شاگردان آلگری داشت، نوسانی که یکی از دلایل آن مصدومیت پیش از آغاز جام جهانی و تمرکز بیش از اندازه این بازیکن روی مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان بود. حالا اما با اتمام این رقابت‌ها تمام تمرکز دی ماریا روی یوونتوس قرار گرفته است و نتیجه آن ثبت اولین هت‌تریکش با پیراهن بانوی پیر شد، هت‌تریکی که اهمیت زیادی برای شاگردان مکس آلگری داشت، زیرا این تیم در هفته‌های اخیر مشکلات زیادی در خط حمله خودش احساس کرد و به نوعی می‌توان گفت دی‌ماریا با نمایش مطلوبی که پنجشنبه شب هفته گذشته مقابل نانت داشت، فرشته نجات یووه شد و باعث شد ماجراجویی گورخرها در لیگ اروپا ادامه داشته باشد و آنها اجازه فکر کردن به قهرمانی در این رقابت‌ها و حضور در مرحله گروهی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشند.
معجزه تن‌هاخ
منچستریونایتد با اریک تن‌هاخ در هفته‌های اخیر بخصوص پس از جام جهانی عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت، عملکرد خوبی که باعث صعود آنها در جدول لیگ برتر انگلستان شد. آنها اما در مرحله پلی‌آف لیگ اروپا طبق قرعه مقابل بارسلونا قرار گرفتند، مسابقه‌ای که بسیاری بر این باور بوده‌اند که شاگردان ژاوی ترمز پسران تن هاخ را می‌کشند و یونایتدی‌ها تبدیل به حذف شده بزرگ این رقابت‌ها می‌شوند، اتفاقی که درست برعکس آن رخ داد و تن‌هاخ و شاگردانش با ارائه یک نمایش حساب شده مثل بازی نوکمپ این بار بازی اصلی خودشان را در اولدترافورد به رخ کشیدند. البته شاگردان تن هاخ در دقایق آغازین این مسابقه عملکرد خوبی از خودشان به نمایش نگذاشتند اما هر چه گذشت پسران تن هاخ بر بازی مسلط شدند و در نیمه دوم هم موفق شدند دو بار دروازه کاتالان‌ها را باز کنند و در نهایت منچستر موفق شد با تعویض طلایی اریک تن هاخ شاگردان ژاوی هرناندز را شکست بدهند. حالا باید منتظر ماند و دید یونایتد می‌تواند درخشش‌های خودش را در این تورنمنت ادامه بدهد و پس از پنج سال به یک جام اروپایی برسد یا اینکه اتفاقات دیگری برای این تیم رخ خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی