وزیر راه و شهرسازی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن با حداقل قیمت خانه‌دار می‌شوند

رئیس‌جمهور با بررسی درصد سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در نخستین جلسه شورای پول و اعتبار موافقت کرد

انتشار خبری مبنی بر افزایش نرخ تسهیلات نهضت ملی مسکن از 18 به 23 درصد و افزایش مبلغ اقساط این وام به 8.5 تا 9 میلیون تومان، نگرانی جدی متقاضیان نهضت ملی مسکن را به دنبال داشت؛ موضوعی که مسئولان امر را به رایزنی‌های گسترده واداشت تا بتوانند این مشکل را حل کنند و تازه‌ترین خبر، حاکی است که رئیس‌جمهور با بررسی درصد سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در نخستین جلسه شورای پول و اعتبار موافقت کرده است.
به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به مشکلات متقاضیان در بازپرداخت تسهیلات مسکن و تمهیدات پیش‌بینی شده در این خصوص گفت: یکی از مشکلات پروژه‌ها بازپرداخت اقساط از سوی متقاضیان است. با توجه به اینکه درصد تسهیلات بالا است با رئیس‌جمهور در این خصوص صحبت شد که ایشان هم موافقت کرد در اولین جلسه شورای پول و اعتبار، این موضوع بررسی شود.
وی افزود: با استفاده از روش‌های مختلفی که نظام بانکی اجازه دهد، درصددیم نرخ تسهیلات را پایین بیاوریم. این مسأله یکی از اولویت‌های اصلی پیگیری ما است تا فشار کمتری به متقاضیان وارد شود و با حداقل قیمت خانه‌دار شوند.
بذرپاش با بیان اینکه روش‌های مختلفی هم برای سرعت گرفتن پروژه‌ها در دستور کار داریم، گفت: در جلسه‌ای که در وزارتخانه با حضور انبوه‌سازان برگزار شد، از آنها خواستیم به ما کمک کنند و در هر استان هم از استانداران می‌خواهیم که روش‌های جدیدتری برای پیشبرد سریع پروژه‌ها اتخاذ شود.
هر جا امکان تأمین زمین وجود داشته باشد، اولویت ما تقدیم زمین در کنار وام به متقاضیان است، در بخشی از شهرها هم که اجازه واگذاری زمین با مقیاس بالا به متقاضیان داده نمی‌شود مدل‌های آپارتمان‌سازی دنبال خواهد شد تا در این شرایط قیمتی، متقاضیان با حداقل قیمت، صاحب خانه شوند.
بذرپاش همچنین به افتتاح ۱۸۰ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اردبیل اشاره کرد و افزود: کارگزار این پروژه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است که آن را تکمیل کرد و واحدها تحویل متقاضیان شد.
تسهیل ساخت‌وساز و نوسازی در بافت‌های فرسوده
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات دولت برای تسهیل ساخت‌وساز و نوسازی در بافت‌های فرسوده اظهار کرد: با صدور بخشنامه‌ای به تمام استان‌های کشور، روند ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهرها تسهیل شده است و معتقدیم میزان صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهرها افزایش خواهد یافت.
بذرپاش افزود: هرقدر بتوانیم در حوزه بافت فرسوده و بناهای ناپایدار شهرها سرمایه‌گذاری کنیم به همان میزان مشکلات دولت و مردم در حوزه مسکن کمتر خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی