نگاهی به شب آخر مرحله رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان

از رقابت حساس یاران طارمی با اینتر تا جدال گواردیولا با آلمانی‌ها

امیررضا همایون
خبر‌نگار

شب آخر دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری امشب با برگزاری دو مسابقه دیگر پیگیری می‌شود، رقابت‌هایی که به علت حضور پورتو با طارمی جذابیت زیادی برای هواداران فوتبال در ایران دارد. در ادامه نگاهی به دو مسابقه حساس این شب خواهیم انداخت.
 
طلسم طارمی می‌شکند؟
مهدی طارمی ستاره ایرانی تیم فوتبال پورتو پس از جام جهانی 2022 قطر موفق نشد عملکرد خوب پیش از آغاز مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان را به نمایش بگذارد، اتفاقی که باعث شد انتقادات بسیاری به او در هفته‌های اخیر بشود. باوجود انتقادات کارشناسان و هواداران فوتبال پرتغال اما کونسیاسئو همچنان به طارمی اعتقاد کامل دارد و در هر بازی به او میدان می‌دهد. البته باید توجه داشت که این بازیکن هم در هفته‌های اخیر تلاش زیادی برای گلزنی داشته است اما هر بار ناکام مانده است، حالا باید منتظر ماند و دید ستاره بوشهری فوتبال ایران در بازی چهارشنبه شب طلسم عدم گلزنی خودش را می‌شکند و بار دیگر در لیگ قهرمانان اروپا برای شاگردان کونسیسائو گلزنی می‌کند یا اینکه اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و روند ناکامی‌های طارمی پس از جام جهانی همچنان ادامه خواهد داشت.
 
آخرین فرصت قهرمانی
منچسترسیتی تحت هدایت پپ گواردیولا در فصل جاری اگرچه در رتبه دوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس حضور دارد اما به مانند فصول گذشته موفق نشد آن اقتدار خودش در لیگ را به نمایش بگذارد و به صدر جدول مهم‌ترین لیگ باشگاهی فوتبال جهان برسد، موضوعی که باعث شد انتقادات زیادی به این مربی اسپانیایی شود. اما بسیاری از هواداران فوتبال در جهان می‌دانند که هدف مالک‌های متمول این تیم فتح لیگ قهرمانان اروپا است، جامی که سیتی در 6 سال حضور گواردیولا در این تیم موفق به کسب آن نشده است. به نظر می‌رسد این فصل آخرین فرصت پپ برای رسیدن به مراحل پایانی این تورنمنت و در نهایت کسب عنوان قهرمانی مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی اروپا باشد و اگر در پایان سیتی به این مهم نرسد گواردیولا باوجود داشتن قرارداد از این تیم برود. ماراتن مرحله لیگ قهرمانان برای منچسترسیتی از امشب با مصاف مقابل لایپزیک آغاز می‌شود، رقابتی که به نظر نمی‌رسد شاگردان گواردیولا برای پیروزی در آن و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی کار دشواری داشته باشند. اما باید توجه داشت که رقابت‌های سخت این لیگ معتبر معمولاً از مرحله یک چهارم نهایی آغاز می‌شود و باید منتظر ماند و دید تیم گواردیولا می‌تواند به بازی نهایی برسد یا اینکه این دوره تبدیل به آخرین حضور او با سیتی در این رقابت‌ها خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی