از یکشنبه آینده

بارش برف و باران همه کشور را فرا می گیرد

گروه اجتماعی/ در حالی‌که در هفته نخست اسفند ماه خبری از بارش فراگیر نیست، سازمان هواشناسی اعلام کرد: با ورود سامانه جدید بارشی از یکشنبه آینده، دور جدید بارش‌های برف و باران در همه کشور آغاز می‌شود.
«صادق ضیاییان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران» افزود: انتظار می‌رود این سامانه بارشی از روزهای هشتم تا پانزدهم اسفندماه جاری در کل کشور فعال باشد ولی شدت فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی کشور خواهد بود.
البته این سامانه از سامانه‌ای که در هفته گذشته در کشور فعال بود و بارش‌های سنگین برف را برای استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان به همراه داشت، ضعیف‌تر خواهد بود.
وی تصریح کرد: روند افزایشی دما که از روزهای نخست هفته جاری آغاز شده تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت اما در روزهای پنجشنبه و جمعه بار دیگر با کاهش دما در بیشتر استان‌های کشور روبه‌رو خواهیم شد.
ضیاییان گفت: روز سه‌شنبه پدیده غالب در کشور وزش باد بود و در بیشتر نقاط کشور از جمله پایتخت شاهد وزش باد بودیم. وزش باد در کلانشهرها، هوای پاکی را برای شهرهای بزرگ و صنعتی به ارمغان آورد و ساکنان کلانشهرها که دورنمای کوه‌های برفی را داشتند شاهد مناظر زیبایی از برف و آسمان آبی بودند.این وضعیت امروز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.
امروز همچنین انتظار داریم ارتفاع امواج در سواحل دریای خزر به 1.5 تا 2 متر برسد لذا به صیادان توصیه می‌شود تورهای صیادی خود را جمع کنند تا آسیبی به آنها وارد نشود.
ضیاییان با اشاره به اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد بارش خفیف در برخی از استان‌ها خواهیم بود تصریح کرد: استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، گلستان، خراسان شمالی از جمله این استان‌ها هستند.
در ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان هم احتمال بارش پراکنده وجود دارد. مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از مسافرانی که قصد سفر به جاده‌های واقع در ارتفاعات برفگیر را دارند خواست تا ضمن بررسی فنی خودرو خود؛ حتماً تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند.
جستجو
آرشیو تاریخی