ویژه نامه پلاس۸۱۳۲ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس۸۱۳۲ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

عرض ارادت به پیامبر مهربانی در دومین شب

جشنواره موسیقی فجر

گروه فرهنگی- سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر در دومین شب و همزمان با مبعث پیامبر(ص) با اجراهایی از گروه‌های مختلف سنتی، پاپ و موسیقی نواحی و مقامی به کار خود ادامه داد.
در این شب ارکستر پیامبر مهربانی ویژه مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) با رهبری آرش امینی و آهنگسازی میلاد آقایی در تالار وحدت روی صحنه رفت.قطعه ابتدایی این برنامه به موسیقی فیلم «محمد رسول‌الله» اثر موریس ژار، آهنگساز فرانسوی، اختصاص داشت که با تنظیم و بازآفرینی میلاد آقایی برای ارکستر زهی با سازهای ضربی همراه بود. این موسیقی یکی از آثار ماندگاری است که به خوبی در حافظه شنیداری مسلمانان جهان ثبت شده است.
گروه هنرستان موسیقی دختران کشور، شب مکتب موسیقی اصفهان به سرپرستی علی عطریان با حضور اسماعیل آذر و گروه موسیقی آذربایجان برنامه‌های خود را در تالار رودکی اجرا کردند.
 رفع دلتنگی مسعود صادقلو با طرفدارانش
سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان مسعود صادقلو و مصطفی راغب دو خواننده پاپ بود.
مسعود صادقلو اجرای خود را با خوانندگی «خلوت» آغاز کرد و در واکنش به ابراز احساسات طرفدارانش گفت: «خیلی دلم برای شما تنگ شده بود؛ هفت،هشت ماه گذشته. انگار مرده بودم.»
این هنرمند جوان با آرزوی سربلندی برای ایران قطعات «رفت» و «آخر شب» را خواند. «تو یه نفر» جدیدترین قطعه منتشر شده صادقلو است که آن را اجرا کرد. این خواننده پاپ در ادامه قطعات دیگری خواند و مخاطبان با وی همخوانی کردند.
شب به یاد ماندنی مصطفی راغب در سالن میلاد
مصطفی راغب با هنرنمایی گروه نوازندگان خود شبی به یاد ماندنی را در سالن میلاد رقم زد. او با خواندن «آواز زندگی» اجرای خود را آغاز  و پس از تبریک سالروز مبعث پیامبر(ص)، «شالت» را اجرا کرد.«همینه عشق» و «تو را که دیدم» راغب با اقبال بسیاری مواجه شد و میهمانان با

 

 چراغ تلفن‌های همراه خود با این خواننده همراهی کردند. راغب سپس با خواندن قطعات دیگری از میهمانان پذیرایی کرد.
اجراهای بخش بین‌الملل
در فرهنگسرای نیاوران
فرهنگسرای نیاوران هم شامگاه شنبه با اجرای «دوئت پیانو» از کشور صربستان میزبان علاقه‌مندان به موسیقی بود. این گروه موسیقایی تاکنون ۵۰ کنسرت در نقاط مختلف جهان روی صحنه اجرا کرده‌اند. کنسرت «قوال» افغانستان پایان‌بخش اجراهای دومین شب جشنواره در «نیاوران» بود.
ارسباران میزبان موسیقی نواحی
گروه‌‌های سرود «مصباح الهدی» از استان فارس و «شمیم ولایت» از استان یزد، به میزبانی «فرهنگسرای ارسباران»، شش قطعه را برای علاقه‌مندان اجرا کردند.نکوداشت و تجلیل از استاد هادی آرزم، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی کشورمان به خاطر بیش از نیم قرن فعالیت در زمینه تولید آثار ملی و مذهبی، آخرین بخش دومین روز جشنواره در بخش سرود بود.
در بخش موسیقی نواحی نیز «ارسباران» میزبان اجراهایی از گروه‌های موسیقی نواحی استان‌های سیستان و بلوچستان و مازندران بود.
کوشک باغ هنر پذیرای موسیقی مقامی
نی‌انبان‌نوازهای بوشهری‌ و عاشیق‌های آذری هم در «کوشک باغ هنر» به اجرای موسیقی مقامی پرداختند و شب پرشوری را برای مخاطبان جشنواره رقم زدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی