نگاهی به شرایط این روزهای پاری سن ژرمن

شکست جبران می‌شود؟

امیررضا همایون
خبر‌نگار


تیم فوتبال پاری سن ژرمن با هدایت کریستوف گالتیه فصلی عجیب را سپری می‌کند. آنها در ابتدای فصل شرایط خوبی داشتند و موفق شدند براحتی از گروه خودشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا به مرحله حذفی صعود کنند، عملکردی که از آنها یک مدعی کسب عنوان قهرمانی مهم‌ترین رقابت‌های فوتبال باشگاهی در قاره سبز ساخته بود. این عملکرد اما پس از آغاز مجدد لیگ‌ها که به علت برگزاری جام جهانی 2022 قطر در میانه فصل تعطیل شده بود، مختل شد و در نهایت هم آنها سه‌شنبه شب هفته گذشته در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن شکست خوردند تا گالتیه یک گام به لبه پرتگاه نزدیک شود.
 
بازی با لیل گالتیه را از خطر دور می‌کند؟
پاری سن ژرمن طبق برنامه امروز در یک بازی حساس و جذاب به مصاف لیل می‌رود، مسابقه‌ای که برای طرفداران این تیم با توجه به شرایط جدول و فاصله این تیم با تیم دوم رقابت‌های داخلی فرانسه بسیار اهمیت دارد. درحال حاضر و پیش از آغاز این رقابت تیم فوتبال پاری سن ژرمن با کسب 54 امتیاز از 23 مسابقه در رتبه اول جدول رده‌بندی قرار دارد و تیم مارسی هم با کسب 49 امتیاز از همین تعداد مسابقه در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد. به همین دلیل پاری سن ژرمن اگر می‌خواهد کار خودش را در ادامه مسابقات به آسانی ادامه بدهد و با آرامش به سمت یک جام قهرمانی دیگر در لیگ یک فرانسه قدم بردارد باید در این مسابقه به پیروزی برسد و منتظر لغزش مارسی باشد.
این مسابقه اما از یک جهت دیگر هم برای کادر فنی تیم اول پایتخت فرانسه بخصوص کریستوف گالتیه در رأس آن از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا به نظر می‌رسد باتوجه به نتایج این تیم در چند هفته اخیر گالتیه فرصت زیادی برای رسیدن به یک قله برای ماندگاری بیشتر روی نیمکت پاری سن ژرمن نداشته باشد، فرصتی که به نظر می‌رسد بازی با لیل هم یکی از آنها باشد، به همین خاطر باید دید یاران لئو مسی که طی چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر عدم تمدید قراردادش با این تیم فرانسوی شنیده می‌شود در بازی روز یکشنبه چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند آیا آنها موفق به حفظ فاصله خودشان با مارسی می‌شود یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد و بازی برگشت این تیم با بایرن در حساس‌ترین حالت ممکن پیگیری خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی