قاب‌های هندسی‌برای چشم‌ها

عینــک‌هــــای ترنــد ســـال‌2023

راضیه خوئینی
روزنامه‌نگار

از ترندهای عینک برای سال جدید که ظاهری جذاب‌تر به ارمغان می‌آورند، باید به مدل‌هایی با قاب‌های تاشو، طرح‌های هندسی در ابعاد بزرگ و رنگین با جنس فلزی اشاره کرد که ما را به دهه پنجاه باز‌می‌گردانند. این مدل‌های شیک با قاب‌های خود در اشکال هندسی با رنگ‌ها و سایه‌های قاطعانه‌شان واقعاً هر کسی را ترغیب به خرید می‌کنند. اما عینک‌های گرد در کنار فریم‌های مربعی و فلزی براق با فریم‌های استات مات در رقابتی تنگاتنگ هستند. می‌توان گفت که امسال شاهد اتحادی کامل از تکنولوژی و زیبایی برای عینک‌ها هستیم. گویا مدل‌های غول‌آسا از دهه پنجاه با کوله‌باری از طرح‌های اغلب حجیم، اما با فریم‌های بسیار ظریف به دوران ما بازگشته‌اند؛ طرح‌هایی که با گذر زمان همچنان بسیار شیک به نظر می‌رسند. مدل‌هایی که شامل یک سبک کلاسیک یا جسورانه با طرح‌هایی پیچیده‌اند. این مدل‌ها ترکیبی از مواد، تنوع الگوهای شگفت‌انگیز، جذابیت، جزئیات و ظرافت‌هایی هستند که قاب عینک را خاص و منحصر به فرد می‌نمایاند. طرح‌هایی که برای ایجاد ظاهری باکلاس، تقویت شخصیت و ارتقای هویت شما کافی است.

 

عینک‌های گربه‌ای
عینک‌هایی زاویه‌دار که به چشم گربه‌ای معروفند، ترکیبی از جنس‌های فلزی و استات به رنگ‌های بنفش برای داشتن ظاهری جذاب و در عین حال نرم و مهربان به شما کمک می‌کنند. این فریم‌ها اغلب دارای نقش‌های پاستلی روی قطعه انتهایی دسته‌ها‌اند. عینک‌های گربه‌ای به اکثر چهره‌های زنانه می‌آید. این مدل عینک‌ها را حتی با یک تیشرت و شلوار جین معمولی هم می‌توان ست کرد!

عینک‌های گرد
بازی نور در فریم‌ها ایجاد شده است تا حسی از روشنی و سبکی را به ارمغان آورد و چهره شما را روشن‌تر جلوه ‌دهد. برخی برندهای معروف، عینک‌های گرد آفتابی از جنس رزین گیاهی تولید کرده‌اند. عینک‌هایی شفاف و رنگ روشن که با هر مدل صورت و رنگ پوست مطابقت دارد.

رنگ‌هایی که جوان‌تر نشان می‌دهند
برخی از لنزهای روی مد، عینک‌های فتوکرومیک با انواع رنگ و سایه‌های مختلف است که در همه برندها به چشم می‌خورد. این تکنیک به شیشه عینک اجازه می‌دهد تا به‌صورت خودکار با منبع نور سازگار شود، بنابراین می‌توانید از آنها هم به‌عنوان عینک طبی و هم آفتابی استفاده کنید. این مدل عینک با قاب‌هایی در رنگ‌های خنثی، قرمز اخرایی یا قرمز طبیعی برای جوان‌سازی صورت شما عالی است. این قاب‌ها در عین سادگی ظاهری، از ترکیب فناوری پیشرفته و دانش هنری بالا برخوردارند که هر یک از جزئیات آن دارای ارزش فراوان بوده و با الهام از طبیعت و رنگ‌های گرم و نزدیک به خاک ساخته شده‌اند.

 

نسخه مدرن شده از دهه پنجاه
عینک فلزی با پل دوتایی بدون شک ظاهری معاصر به ارمغان می‌آورد. این قاب مردانه  از جنس استات خاکستری به دسته‌های فوق‌العاده سبک مجهز شده و برداشتی مدرن و شیک از تیپ‌ دهه‌های پنجاه را به رخ می‌کشد! اگر تمایل دارید که کلاس و هوش خود را در ظاهرتان برجسته سازید، این مدل عینک‌ها برای شما ساخته شده است.

رنگ عینک متضاد با رنگ مو
اگر موهایی نقره‌ای دارید، اولویت شما انتخاب فریم‌هایی با رنگ‌های متضاد یا روشن باشد. از انتخاب فریم‌های کرم و قهوه‌ای رنگ خودداری کنید. اما قرمز و بنفش عالی هستند، اما فریم‌های سفید، سیاه، کریستالی شفاف و فلزی هم مناسب‌اند.

 

برنز‌روی‌طلایی
در طراحی مدل دیگری از عینک‌های گرد به جزئیات توجه زیادی شده است و به لطف قاب چوبی کنده‌کاری و فلز آبکاری شده با روکش طلای 22 عیار ترکیبی از سبکی و ظرافت روی صورت شما می‌درخشد. در واقع عینک‌های گرد برای متعادل کردن صورت‌هایی با اشکال کمی زاویه‌دار، ایده آل هستند؛ زیرا ظرافتی به ارمغان می‌آورند که تقویت‌کننده بزرگ منشی در چهره شماست. آنچه که گویای بازگشت مدل‌های دهه پنجاهی به دنیای مد است.

عینک‌هایی مانند جواهر
با عینک‌هایی همچون جواهر که دارای ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای و کاراملی است، وارد دنیای ظرافت و بدلیجات می‌شوید. این عینک‌ها به شکل پروانه‌ای و شیشه‌هایی مانند لاک لاکپشت در ابعاد بسیار بزرگ تولید می‌شوند و کنده‌کاری‌های بسیار ظریف و زیبایی روی دسته‌های آنها به چشم می‌خورند.

مانند لاک لاکپشت
قاب‌های مدل لاکپشتی همیشه محبوب هستند، هم برای آقایان و هم خانم ها؛ زیرا هر روز و در هر شرایطی این عینک‌ها را می‌توان بر چشم زد و با هر مدل لباسی ست کرد.

هم زنجیر عینک، هم زیورآلات
زنجیر عینک مادر‌بزرگ‌ها شاید به نظر خیلی قدیمی بیاید؛ ولی جالب است که به تازگی به یک اکسسوری شیک و فوق‌العاده کاربردی تبدیل شده است. زیرا مدپردازان با در نظر گرفتن طراحی‌های جالب به فکر کسانی افتاده‌اند که اغلب هنگام خرید و پیاده‌روی عینک طبی یا آفتابی خود را جا می‌گذارند. بنابراین زنجیرهای عینک علاوه بر کاربردی بودن به زیباترین اشکال طراحی و تولید می‌شوند؛ آنقدر که به زیورآلاتی جذاب تبدیل شده‌اند و جوانان برای کامل کردن ست لباس‌های خود از آن استفاده می‌کنند. طرح‌هایی که این روزها از جنس‌هایی مانند صدف‌ها، مرواریدها، فلزات یا سنگ‌های قیمتی بهره می‌گیرند. از طرح‌های جدیدی که به چشم می‌خورد زنجیر بلند فلزی با زنجیره‌های درشت مانند زیورآلات رنگارنگ است که نگاه‌ها را جذب می‌کند. این زنجیرهای حجیم در عین حال طرح‌هایی بسیار سبک و راحت هستند که کاربردی برای همه مکان‌ها در هر زمان دارند. این زنجیرها که قطعاتی تأثیرگذارند از نظر فنی و ظاهری خیلی سنگین به نظر می‌رسند؛ ولی برای ساخت آنها موادی به کار برده شده که دارای سبکی و رنگ‌های زیبا مانند پرتقالی، سبز بیدی ملایم، دودی و بلوطی است. از ویژگی‌های جالبی که در این مدل مشاهده می‌شود این است که اگر زمانی عینک را بر چشم گذاشتید، این زنجیر مانند گوشواره‌ آویزی بلند و درشت به چشم می‌آید. از مدل‌های دیگر نیز می‌توان به زنجیرهای فلزی طلایی اشاره کرد که دارای آویزهای منظمی از ستاره‌هاست.

اشکال هندسی روی صورت شما
در خط مقدم مد سال 2023، عینک‌هایی با اشکال هندسی هستند، از مربع و شش ضلعی گرفته تا هشت ضلعی یا حتی ترکیباتی با مدل خلبانی. قطعاً یک قاب مربعی شکل روی یک صورت گرد یا بیضی، چهره را بسیار جذاب نمایان می‌کند.

شکل عینک مخالف مدل صورت
در اینجا چند قانون طلایی برای انتخاب عینک وجود دارد تا بتوانید هارمونی خوبی را به چهره خود ببخشید. شکل عینک دقیقاً باید برعکس فُرم صورت شما باشد تا تعادل روی چهره‌تان برقرار شود. به‌عنوان مثال، اگر صورتی گرد دارید، از زدن عینک‌هایی با قاب دایره‌ خودداری کنید، مدل‌های مربع یا مستطیلی یا چشم گربه‌ای برای شما مناسب خواهد بود. برعکس، اگر صورت شما مربعی است، آن را با اشکال گرد یا بیضی نرم کنید. اما فراموش نکنید که تعیین فرم هندسی صورت کار چندان ساده‌ای نیست، پس بهتر است از یک کارشناس کمک بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

جستجو
آرشیو تاریخی