منچستریونایتد - بارسلونا

لیگ اروپا با جذابیت لیگ قهرمانان

امیررضا همایون
خبر‌نگار

دو تیم منچستریونایتد و بارسلونا تیم‌های بزرگی بودند که در لیگ قهرمانان و مرحله گروهی این فصل لیگ اروپا ناکام بودند و به لیگ پایین‌تر سقوط کردند. بر همین اساس قرعه مرحله پلی‌آف لیگ اروپا این دو تیم را به هم رساند و فوتبال جهان امشب در انتظار بازی بزرگ این دو تیم است. مسابقه‌ای که پیش از این عادت داشتیم شاهد برگزاری آن در لیگ قهرمانان باشیم اما دست روزگار و نوسان‌های این دو تیم طی چند سال اخیر باعث شد لیگ اروپا حداقل برای دو بازی هم که شده حساسیت مسابقات بزرگ لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند، مسابقه‌ای که نکات جالب بسیاری دارد.
 
دو تیم در بهترین شرایط ممکن
شاید زمانی که قرعه‌کشی این مرحله لیگ اروپا در زوریخ سوئیس برگزار می‌شد، بسیاری از طرفداران فوتبال در سطح جهان شانس شاگردان ژاوی هرناندز را برای پیروزی در این رقابت و صعود به مرحله بعد این مسابقات با توجه به شرایط آن روزهای شیاطین سرخ اروپا بیشتر می‌دانست اما حالا و پس از گذشت چند ماه از آن روزها شرایط تیم تحت هدایت اریک تن هاخ با جدا شدن کریس رونالدو از این تیم و همچنین شوکی که پس از آغاز دوباره مسابقات به این تیم وارد شده است، روزهای خوبی را سپری می‌کند و بازی‌های فوق‌العاده‌ای را از خودش به نمایش گذاشته است، موضوعی که باعث شده این رقابت به علت آمادگی فوق‌العاده دو تیم تبدیل به یک مصاف غیرقابل پیش‌بینی شود، بنابراین باید انتظار رخ دادن هر اتفاقی را در بارسلونای اسپانیا داشته باشیم.
 
یونایتد در فکر قهرمانی
با توجه به فاصله دو تیم آرسنال و منچسترسیتی از دیگر تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ انگلیس به نظر می‌رسد هیچ تیمی توان رسیدن به دو تیم مذکور را نداشته باشد، بنابراین باشگاه‌های انگلیسی به‌دنبال قهرمانی در لیگی به جز لیگ برتر هستند. یکی از تیم‌هایی که همچنان برای کسب جام در یک لیگ دیگر شانس دارد، منچستریونایتد است، تیمی که البته باید برای ادامه دادن روند خودش در لیگ اروپا ابتدا مقابل بارسلونا به پیروزی برسد. کاری که با توجه به روند رو به رشد این روزهای کاتالان‌ها و پیروزی‌های اقتصادی که به دست می‌آورند کار سختی خواهد داشت. با توجه به آنچه گفته شد باید دید شاگردان تن هاخ موفق می‌شوند ترمز شاگردان ژاوی را بکشند یا اینکه پیروزی‌های اقتصادی پسران ژاوی این بار دامن منچستریونایتد و تن هاخ را خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی