دام کلاهبرداران در گروه‌های دوست‌یابی مجازی تلگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ درباره عضویت در گروه‌های تلگرامی هشدار داد و گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌اش در تلگرام از مخاطبین وی کلاهبرداری کرده است.
به گزارش مهر، سرهنگ «داوود معظمی گودرزی»، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: شاکی در ادامه اظهارات خود گفته است که در شبکه اجتماعی تلگرام در یک گروه دوستیابی عضو شدم و برای دوستی با شخصی ارتباط گرفتم. این فرد برنامه‌ای ارسال کرد و گفت حتماً آن را نصب کنم که در آن بیشتر با هم آشنا شویم، پس از نصب برنامه متهم به حساب کاربری‌ام دسترسی پیدا کرده و پس از ارتباط با مخاطبینم با ارسال شماره کارت به آنها درخواست وجه کرده است.سرهنگ گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی و وی را دستگیرکنند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به افزایش تعداد شکات این پرونده در روند تحقیقات بیان داشت: متهم اعتراف کرد، از طریق نصب تروجان روی تلفن همراه شکات به مخاطبین آنها پیام می‌داده و با ارسال شماره کارت در مجموع حدود 2 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی