سازمان هواشناسی هشدار داد

احتمال کولاک برف در ۱۷ استان

سازمان هواشناسی درباره احتمال کولاک برف در ۱۷ استان، تشدید بارش در سه استان و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس تا ۳ متر هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی، با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد، شمال‌غرب فارس و جنوب اصفهان اعلام کرده است: طی امروز پنج‌شنبه بارش برف یا باران، مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعد‌وبرق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها، بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف در این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.
 امروز پنجشنبه در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، شمال خراسان‌جنوبی، یزد، شرق اصفهان، شرق سمنان، ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران و البرز و جمعه در مناطق مرکزی فارس، شمال کرمان، خراسان‌جنوبی، شمال و جنوب خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی، بارش برف یا باران، مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدوبرق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز نیمه ابری  و دمای هوا درنقاط مختلف بین  صفر  تا 11 درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.  روز جمعه هم تهران آفتابی پیش‌بینی می‌شود.
کوهرنگ در وضعیت بحرانی قرار دارد
شاهین جواهری، مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ در وضعیت بحرانی قرار دارد و امکان دارد ادامه بارش‌ها مشکلات را در این شهرستان دوچندان کند، گفت: ۴ پایگاه امداد جاده‌ای و 4 پایگاه سیار در حال امدادرسانی به مردم گرفتار در برف کوهرنگ هستند.
بازگشایی گردنه گوشَنگِلی در چهارمحال و بختیاری
تداوم بارش برف در چهارمحال و بختیاری بیشتر جاده‌های این استان را با کندی مواجه کرده است. از جمله محورهایی که با این کندی مواجه شده اند می ‌توان به گردنه گوشنگلی اشاره کرد که با تلاش نیروهای امدادی در حال بازگشایی و روان‌سازی ترافیک است.
سازمان راهداری: جاده‌ها برفی است
بر اساس اعلام سازمان راهداری، وضعیت جوی جاده‌ها در استان‌های خوزستان، لرستان، همدان، اصفهان، قم، مرکزی، سمنان، قزوین، البرز و تهران، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، فارس، خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی همراه با بارش برف و باران گزارش شده است. این سازمان از مسافران خواست با کسب آخرین اطلاعات وضعیت راه‌ها از سامانه‌های اطلاع‌رسانی۱۴۱، هنگام تردد احتیاط لازم را داشته باشند.
جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال بسته شد
ایمان محرابی‌نیا، مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور، از مسدود شدن جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال به‌ دلیل ریزش بهمن خبر داد و گفت: مسیر رفت و برگشت جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال به‌ دلیل بارش بهمن و همچنین محور درگز به قوچان در استان خراسان‌رضوی بسته شد.
جستجو
آرشیو تاریخی