مدرنیــــته در تـرکیـب‌با نمای‌سنـــگی

تکیه‌زدن به آرامــــش طبیــعتـــــــــــــــــــــــــ

آرزو کیهان اگر می‌خواهید اتاق‌های خانه خود را دنج ، شیک و مدرن کنید و در عین حال از گزینه بصری خلاقانه‌تری برای تزئین دیوارها نسبت به کاغذ دیواری، رنگ یا گچ استفاده کنید، این انتخاب سنگ است. سنگ یکی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی است.آثار و بناهای سنگی تاریخی نشان دهنده کارایی وعلاقه بشر به استفاده از سنگ در رفع نیازهایش از دیرباز تا به امروز بوده است. سنگ‌ها علاوه بر زیبایی قابلیت‌های دیگری نیز دارند. سنگ‌ها دوام و طول عمر بیشتری دارند. ارزش افزوده ملکی به ساختمان می‌بخشند .منحصر به فرد هستند. در برابر سرما و گرما مقاوم‌اند. هیچ گاه از مد نمی‌افتند. بافت طبیعی دارند. گزینه‌های بی‌شمار در انتخاب طرح و رنگشان دارید. در خنک نگه داشتن فضا مؤثرند و بهداشتی‌اند، چون باعث تجمع گرد و غبار و موی حیوانات نمی‌شوند.

سنگ می‌تواند حس در دل طبیعت بودن را القا کند. کارشناسان بر این باورند که ما هنگام پیاده‌روی در دل طبیعت و میان درختان و کوه‌ها از آنها انرژی مطلوبی را دریافت می‌کنیم به همین دلیل است که بعد از قدم زدن در دل طبیعت، حال روحی‌مان بهتر می‌شود. سنگ‌ها بی اثر نیستند. آنها نشانه‌ای از قدرتند. طراحان داخلی از این قدرت استفاده کرده و سبکی نو را در چیدمان داخلی خانه‌ها ارائه داده‌اند. قرار دادن برش سنگی در دیواراتاق نشیمن، سرویس بهداشتی، وان حمام و دیگر نقاط خانه می‌تواند علاوه بر یک سبک نو، فضایی کاملاً متفاوت و حس خوب بودن در طبیعت را به ما بدهد. دیوارهای سنگی قدرتمند و قطعات مبلمان سنگی مجموعه مهیجی در فضای داخلی خانه ایجاد می‌کند.

نکاتی برای طراحی دیوار با سنگ
هنگامی که از سنگ در طراحی داخلی استفاده می‌کنید بخش نورپردازی کاملی ایجاد کنید تا بافت سنگ طبیعی را نمایان کند. سنگ‌های طبیعی را با مواد نرم‌تری مانند ترمه، فرش و بالش‌های کرکی ترکیب کنید تا فضایی دنج ایجاد شود. این کار خنکی سنگ طبیعی را خنثی می‌کند. بهتر است از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز گرم در طراحی داخلی استفاده کنید. به این ترتیب خلق و خوی سخت ایجاد شده توسط سنگ طبیعی در نهایت متعادل خواهد شد. می‌توانید زیبایی ایده دیوارهای سنگی داخلی را با برجسته کردن رنگ‌های متضاد افزایش دهید. اگر فضای شما  به اندازه کافی بزرگ نباشد، تنها بخشی از دیوار را می‌توان با سنگ طبیعی پوشاند.

 

سقف سنگی؟ آیا ایده خوبی است؟
اگر می‌خواهید چیزی منحصر به فرد بسازید، سقف را با سنگ تزئین کنید در نتیجه فضای داخلی دنج و گرم خواهد بود.  ایده‌های دکوراسیون دیوار سنگی را می‌توان در هر نوع فضای داخلی استفاده کرد، اما نوع سنگ مورد استفاده باید با دقت انتخاب شود. به عنوان مثال، آجرچینی برای اتاق‌های زیر شیروانی و فضای داخلی مدرن مناسب است، در حالی که قطعات سنگی بزرگ با اشکال مختلف به خوبی در فضاهای داخلی به سبک عمارت‌های روستایی تأثیر گذار خواهد بود. ظرف سال‌های اخیر طراحان داخلی با استفاده از سنگ، سبکی ساده اما بسیار مدرن و شیک را در فضای داخلی خانه‌ها به تصویر کشیده‌اند.  

سبک‌های مختلف سنگ تزئینی برای خانه
استفاده از سنگ‌های تزئینی در دیوار داخلی، روشی سازگار با محیط زیست برای ایجاد فضایی مجلل و جذاب است.
سنگ‌های تزئینی در سبک‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند هم در فضای باز و هم در داخل خانه مورد استفاده قرار گیرد. سنگ طبیعی پرهزینه‌ترین انتخاب است. سنگ مصنوعی از بتن و اجزای طبیعی ساخته شده و مقرون به صرفه‌ترین است اما تا جایی که بودجه تان اجازه می‌دهد از سنگ طبیعی استفاده کنید. سنگ طبیعی قبل از استفاده در پروژه‌های تکمیلی و ساختمانی در معادن استخراج و تصفیه می‌شود. سنگ‌های طبیعی ماندگاری بالایی دارند و نگهداری آن‌ها آسان است و دیگر نگران از دست دادن زیبایی اولیه‌شان در طول زمان نخواهید بود اما ازسوی دیگر سنگ طبیعی پرهزینه است و فرایند ساخت آن نیازمند استفاده از تجهیزات تخصصی دارد.

آشپزخانه سنگی
به‌کار بردن دیوارهای سنگی یا قرار دادن سنگ‌های گرانیت سفید روی کانتر می‌تواند زیبایی شگرفی به آشپرخانه ما بدهد. درکنار سنگ استفاده از فلزات نیز در زیباتر کردن آشپزخانه مؤثر است و اگر سازه شما در کنار یک آبشار یا منطقه کوهستانی با چشم‌اندازی فوق العاده باشد می توانید ساعت‌ها در آشپزخانه بمانید و از آشپزی کردن لذت ببرید.

حمام سنگی
شما نمی‌توانید حمامی را بدون روشویی یا سینک چینی تصور کنید، اما چرا باید همیشه یک فرم از طراحی را داشته باشیم؟ کاشی‌ها مدتی است که از مد افتاده و کسل کننده شده‌اند اما سنگ‌ها می‌توانند زیباترین روشویی را در فضای حمام و وان ایجاد کنند. فضایی که نگاه بیننده را به خود معطوف می‌کند. گنجاندن سنگ در حمام نه تنها ارزش زیبایی شناختی استثنایی دارد، بلکه کارایی بسیار خوبی نیز خواهد داشت. سنگ نه تنها یک ماده بادوام، محکم و زیباست، بلکه یکی از بهترین عایق‌های طبیعی نیز به شمار می‌رود.

راهرو سنگی
اگر به دنبال کمی ظرافت بیشتر در راهروی خانه‌تان هستید، می‌توانید آن را با آجرکاری و استفاده از گیاهان سبز هیجان‌انگیزتر کرده و چشم انداز خود را طبیعی‌تر کنید. زیبایی سنگ‌ها به حدی است که می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید در طراحی از آن استفاده کنید. سنگ به راحتی در هر محیطی گنجانده می‌شود و به آن حس اطمینان، استحکام و کیفیت طراحی برتر می‌دهد.

اتاق سنگی
تصور داشتن اتاقی با دیوارهای سنگی حس هیجان‌انگیزی ایجاد می‌کند، گویی مکانی آرام در دل طبیعت برای خود آماده کرده‌ایم.

جستجو
آرشیو تاریخی