ویژه نامه پلاس۸۱۲۹ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس۸۱۲۹ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۴

بهترین‌خودروهای‌آفـــــرود

فصل زمستان، زمان بسیار‌خوبی برای برنامه‌ریزی یک سفر‌در فضای باز است البته با در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی و مساعد بودن شرایط برای سفر...

آرزوکیهان/ فصل زمستان، زمان بسیار خوبی برای برنامه‌ریزی یک سفر در فضای باز است البته با در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی و مساعد بودن شرایط برای سفر. اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق سرما هستند، ممکن است اکنون زمان خوبی برای رفتن به بیابان و یا جنگل باشد زیرا هیچ چیز زیباتر از درختانی نیست که با پوششی تازه از برف پوشیده شده‌اند به همین دلیل آفرود را به شما پیشنهاد می‌دهیم. آفرود علاوه بر کمک به برقراری ارتباط مجدد با طبیعت، راه بسیار خوبی برای آرامش است. تور آفرود در حقیقت هم نوعی ورزش و هم تفریح و سفر است. به انواع سفرهایی که همراه با خودروهای شاسی بلند (SUV) همان 4WD انجام می‌شود، تورهای آفرود سواری می‌گویند. پیش از هر چیز باید گفت که خودروهای آفرود، خودروهای SUV مخصوصی هستند که اغلب سیستم فنربندی و موتوری آنها تقویت شده و قابلیت عبور از گل و لای، تپه‌های شنی، مناطق ناهموار و کوهستانی را دارند. با وجود شیوع همه‌گیری کووید19، آفرودها به طور قابل توجهی محبوب هستند و خودروسازان با ارائه طیف وسیعی از آفرودهای توانا به خواسته‌های گردشگران پاسخ داده‌اند. چه یک SUV مجلل باشد یا یک خودروی باری کوچک و جمع و جور، امروزه هزاران وسیله نقلیه آفرود خوب برای انتخاب وجود دارد. اگر می‌خواهید آفرود بروید این فهرست را مطالعه کنید.


جیپ روبیکون/ موهاو
جیپ با ارائه چیزی جز شاسی‌ بلندهای آفرود مقاوم، نامی برای خود دست و پا کرده است، اما به اندازه رانگلر توانایی دارد. اگر می‌خواهید از طریق زمین‌های صخره‌ای و ماسه‌ای به خارج از جاده بروید، روبیکون همراه خوبی است. روبیکون دارای لاستیک‌های 33 اینچی، قفل دیفرانسیل جلو و عقب، میله چرخاننده جلو و جعبه انتقال دو سرعته است. یک حالت منحصر به فرد Off-Road که کنترل پایداری، انتقال و دریچه گاز پیکاپ را برای حداکثر کارایی تنظیم می‌کند.

 

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر پادشاه قلعه است. این جیپ که به جیپ صحرا شهرت دارد می‌تواند برای مسافرت‌های آفرود مناسب باشد. در حالی که هر رانگلر می‌تواند آفرود برود، مدل روبیکون، تواناترین است. روبیکون با قدرت ۴۷۰ اسبی و گشتاور ۶۳۷ نیوتون و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک، طی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۴.۵ ثانیه‌ و رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۳، یکی از بهترین خودروهای آفرود است.

 

مرسدس بنز کلاس G

قبل از اینکه مرسدس بنز کلاس G تبدیل به خودروی مورد علاقه افراد مشهور شود، این SUV خشن زندگی خود را به‌عنوان یک خودروی نظامی توانا آغاز کرد. در حالی که کلاس G با گذشت زمان کم کم لوکس‌تر و لوکس‌تر شده است، هنوز هم یک جنگنده آفرود توانمند است. ممکن است شاسی ‌بلندهای کلاس G را در استارباکس پیدا کنید، اما با جعبه انتقال دو سرعته و سه دیفرانسیل قفل ‌کننده، برای سفرهای ماجراجویانه تجربه‌ای لذتبخش را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

فورد F-150 رپتور/ رپتور آر

در حالی که اکثر وسایل نقلیه آفرود در این لیست، در مسیرهای آفرود خوب عمل می‌کنند، F-150 Raptor بیشتر به درد علاقه‌مندان آفرودهای پرسرعت می‌خورد. به همین دلیل است که با موتور V6 توربوشارژ دوقلو 450 اسب بخاری عرضه می‌شود. برای سال 2023، کارشناسان فورد Raptor R جدید را معرفی کرده‌اند. این رپتور معمولی را به لطف یک موتور 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ که از موستانگ شلبی GT500 قرض گرفته شده، به شکل خوبی ارتقا داده‌اند. موتور رپتور R، 700 اسب بخار قدرت دارد.

 

فورد برونکو رپتور

برای اکثر مردم، یک فورد برانکو معمولی با پکیج ساسکواچ 99 درصد از قابلیت آفرودی را که هر کسی واقعاً به آن نیاز دارد ارائه می‌دهد. اما فورد با معرفی Bronco Raptor با عملکرد بالا، هیولایی خلق کرده است. این ماشینی است که با یک توربو V6 دوقلو با قدرت 418 اسب بخار، سیستم تعلیق ویژه طولانی مدت، لاستیک‌های عظیم 37 اینچی و بسیاری از قطعات دیگر، آماده برای بهترین سفر است. گلگیر بسیار بزرگ، آن را به یک SUV تبدیل می‌کند که فقط برای علاقه‌مندانی که به‌دنبال یک SUV (خودروی شاسی بلند) با توانایی بالاهستند، جذاب خواهد بود. این خودرو می‌تواند بر فراز تپه‌های شنی پرواز کند و شما را از مسیرهای صعب العبور بگذراند.

 

تویوتا تاندرا TRD Pro

این خودرو ازجلوپنجره‌ای منحصربه ‌فرد با نوشته TOYOTA و یک نوار LED در میانه آن بهره می‌برد. سه چراغ نارنجی‌ رنگ در بالای جلوپنجره، نشان‌های TRD Pro روی کاپوت و در پشتی، صفحات محافظ آلومینیومی با برند TRD، اگزوز TRD و رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های پهن هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این نسخه است. اما مهم‌ترین تغییرات تاندرا TRD Pro در سیستم تعلیق آن صورت گرفته است زیرا این نسخه به کمک‌ فنرهای ۲.۵ اینچی با مخازنی برای نگهداری روغن اضافی مجهز شده تا عملکرد آن در آفرود بهبود پیدا کند.

 

تویوتا 4 رانر

تویوتا 4 رانر قدیمی اما خودرویی شاسی بلند و با کیفیت است و به درد آفرود می‌خورد. خودرویی با دو محور و نمایی خشن و مستحکم که به محض مشاهده آن می‌گویید که باید به دل کوه و جنگل و طبیعت زد. با وجود اینکه تغییرات زیادی در طراحی خارجی این ماشین نسبت به مدل‌های قبلی نمی‌بینیم، اما تویوتا 4Runner همچنان یک خودروی منحصر به فرد با قابلیت‌های بالا به حساب می‌آید و حتی در جاده‌های صعب‌العبور نیز نمایش خیره‌کننده‌ای از خود نشان می‌دهد. موتور این ماشین 4 لیتری و شش سیلندر و حداکثر قدرت آن 270 اسب بخار و 278 پوند گشتاور است و برای انتقال نیرو به محورها از 5 دنده اتوماتیک استفاده می‌کند.

 

Ram 1500 TRX

رم یک بخش کاملاً جدید از آفرودهای سریع با 702 اسب بخار است. این کامیون می‌تواند تنها در 3.7 ثانیه بسرعت 60 مایل در ساعت برسد و در این فرایند صدایی ناخوشایند تولید می‌کند. این نسخه خاص که بیشتر به‌عنوان موتور Hellcat شناخته می‌شود 650 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ ارسال می‌شود. با وجود وزن بسیار زیاد رم مجهز به Hellcat به طرز شگفت ‌انگیزی اصلاح شده و براحتی در جاده‌های آفرود عمل می‌کند. جدا از کامیون‌های برقی عصر جدید، رم TRX یکی از سریع‌‌ترین وانت‌های موجود درحال فروش در بازاراست. با موتور V8 سوپرشارژ این آفرود همیشه یک کامیون سریع بوده است. چیزی که TRX را خاص می‌کند این است که مانند معدود کامیون‌های دیگری که به فروش می‌رسند، قابلیت آفرود با سرعت بالا را ارائه می‌دهد.

 

لندرور دیفندر

تجهیزات و امکانات استاندارد لندرور دیفندر 130 عبارتند از نمایشگر اطلاعات و صفحه نمایش سرگرمی 10.25 اینچی، صفحه نمایش 11.4 اینچی اطلاعات و ابزار راننده و سیستم تصفیه هوای کابین، که اولین بار برای مدل دیفندر به کار رفته است. سیستم تصفیه هوای کابین دارای تکنولوژی‌ای است، که ذرات، بو و ویروس‌‌ها را در فضای داخلی از بین می‌برد. مشخصات فنی خودرو: پیشرانه (یکی از قطعات اصلی هر خودرو، پیشرانه است که با تبدیل سوخت و هوا به انفجار، قدرت لازم را برای حرکت خودرو تولید می‌کند). بنزینی دیفندر 130را دو موتور الکتریکی همراهی می‌کند. در این مدل دیگر خبری از پیشرانه V8 نیست‌. مدل P300 نسخه پایه است که از پیشرانه هیبریدی توربوشارژ با حجم 3 لیتر نیرو می‌گیرد. این پیشرانه درنهایت 296 اسب ‌بخار قدرت و 470 نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 

لکسوس LX600

تویوتا دیگر لندکروز را در ایالات متحده نمی‌فروشد. در عوض، لکسوس LX600 مورد توجه قرار گرفته است. زیرا اساساً نسخه‌ای فانتزی از لندکروز جهانی است که به تازگی طراحی مجدد شده است. با برچسب قیمت اولیه نزدیک به 90000 دلار، LX600 برای مسیرهای خارج از جاده مناسب است زیرا LX600 یک آفرود ماهر است. LX600 جدید موتور V8 خود را برای یک V6 توربو دوقلو که 409 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، کنار گذاشته است. این SUV همچنین دارای یک دیفرانسیل لغزش محدود Torsen در عقب، یک دیفرانسیل مرکزی قفل، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، کنترل حرکت و انواع حالت‌های زمینی است تا بتوانید به هر جایی بروید. همچنین دارای یک کابین مجلل است تا شما را راحت به هر مکانی برساند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی