نگاهی به بازی آرسنال-منچسترسیتی

رقابتی مهم‌تر از لیگ قهرمانان

امیررضا همایون
خبر‌نگار

لیگ برتر انگلستان یکی از مهم‌ترین لیگ‌های باشگاهی در جهان است که هر هفته حداقل یک رقابت سطح بالا را برای هواداران فوتبال در سراسر جهان تدارک دیده است. این اتفاق در سال‌ جاری به واسطه فشرده شدن مسابقات جهت پایان لیگ‌ها در زمان مناسب بیشتر رخ می‌دهد. قرعه بازی بزرگ این هفته اما به نام دو تیم آرسنال و منچسترسیتی خورده است؛ دو تیمی که امسال شرایط فوق‌العاده‌ای دارند و مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی لیگ جزیره به حساب می‌آیند. به همین خاطر بسیاری معتقدند که این بازی با توجه به نتایج چند هفته اخیر دو تیم فینال لیگ برتر انگلستان است و به نظر می‌رسد هرکدام از دو تیم این مسابقه را با پیروزی پشت سر بگذارد شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جزیره است. نکته جالب درباره این مسابقه این است که همزمان با مصاف آرسنال و سیتی در جزیره شب دوم دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ‌جاری هم برگزار می‌شود؛ تورنمنتی که بسیاری می‌گویند ویترین فوتبال در قاره اروپا است اما به نظر می‌رسد باتوجه به حساسیت مصاف شاگردان آرتتا و گواردیولا بسیاری از طرفداران تماشای مسابقه این دو تیم را به رقابت‌های شب دوم دور رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا ترجیح بدهند.
 
انگیزه فوق‌العاده سیتیزن‌ها نسبت به آرسنال
در چند هفته اخیر شاگردان میکل آرتتا از روند مطلوب خودشان که از ابتدای فصل آغاز شده بود، فاصله گرفته و نتایج خوبی را در هفته‌های اخیر کسب نکرده‌اند. از طرف دیگر شاگردان گواردیولا با وجود اتهاماتی که با آن مواجه شده بودند نتایج خوبی کسب کرده‌اند، موضوعی که باعث می‌شود آنها در شرایط روحی بهتری نسبت به پسران آرتتا قرار بگیرند. به هر حال این بازی مهم‌ترین مصاف فصل دو تیم است، زیرا به نظر می‌رسد هرکدام از طرفین این مسابقه که به پیروزی برسند بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی لیگ جزیره در فصل جاری خواهند داشت.
 خوشبختی در اوج نگرانی
بدون شک ارلینگ هالند نروژی سهم زیادی در موفقیت‌های این فصل پسران گواردیولا داشته است، مهاجمی که در هفته‌های اخیر در امر گلزنی ناکام بوده است اما حضور او در ترکیب برای گواردیولا بسیار اهمیت داشت. پیش از این رقابت‌ها اما خبرهایی مبنی بر عدم حضور بچه غول نروژی در این مسابقه منتشر شد؛ خبرهایی که اما با حضور این بازیکن در تمرین سیتی تکذیب شد تا گواردیولا خیالش از بابت حضور این بازیکن راحت شود.

جستجو
آرشیو تاریخی