نگاهی به بازی‌های روز اول مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

کار سخت PSG در خانه

امیررضا همایون
خبر‌نگار

پس از چند ماه انتظار بالاخره مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری از امروز سه‌شنبه آغاز خواهد شد،  رقابت‌هایی که بدون شک مهمترین تورنمنت فوتبال اروپا و جهان است. روز اول این مرحله رقابت‌های جذابی را برای فوتبال‌دوستان سراسر جهان تدارک دیده است.

پاریس لبه تیغ
مهمترین بازی روز اول مرحله یک‌هشتم نهایی پاریس برگزار می‌شود، جایی که شاگردان کریستوف گالتیه به مصاف پسران یولیان ناگلزمن می‌روند. پاریسی‌ها در شرایطی این بازی را برگزارمی‌کنند که شرایط خوبی را ندارند آنها دوستاره اصلی خودشان یعنی لئو مسی و کیلیان امباپه را برای این رقابت در اختیار ندارند، دو بازیکنی که در این فصل بیشترین تأثیر را در تیم اول پایتخت فرانسه ایفا کرده‌اند و شاگردان  گالتیه بدون حضور این دو بازیکن کار سختی مقابل بایرن مونیخ آماده این روزها دارد. از طرف دیگر ناگلزمن هم برای کسب نتیجه در این مسابقه و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی از سوی هواداران تحت فشاراست، اتفاقی که باتوجه به روند خوب باواریایی‌ها در چند هفته اخیر و روند نامطلوب پاریس دور از دسترس نخواهد بود.

ناکامی‌های لیگ را فراموش کن
مرحله یک هشتم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا دو میهمان ناخوانده دارد، تیم‌هایی که در کمال تعجب و با عملکرد خوب در مرحله گروهی به این مرحله صعود کردند و طبق قرعه باید در این مرحله به مصاف یکدیگر بروند. البته آث میلان سابقه طولانی در این رقابت‌ها دارد اما حضورش در این مرحله به علت عملکرد چند سال اخیرش تعجب برانگیز است.
این مسابقه اما یک نکته ویژه دارد و آن هم وضعیت دو تیم تاتنهام و آث میلان در لیگ‌های داخلی شان است، وضعیتی که این مسابقه را برای آنها در ویژه ترین شرایط ممکن قرار داده است. به نوعی می‌توان گفت این دوتیم دربازی سه‌شنبه شب به وقت ایران تمام تلاش خودشان را برای کسب موفقیت در این رقابت و در نهایت صعود به مرحله یک چهارم نهایی مهمترین تورنمنت فوتبال اروپا است، زیرا کسب موفقیت در لیگ قهرمانان ضعف‌های این دوتیم در لیگ داخلی شان یعنی سری آ ایتالیا و لیگ برترانگلیس را تا حدود زیادی برای هوادارانشان جبران می‌کند، موضوعی که باعث می‌شود سه‌شنبه شب برای طرفداران فوتبال اروپا تبدیل به یک شب ویژه و رؤیایی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی