توسط سازمان حسابرسی صورت گرفت

معرفی 91 شرکت دولتی متخلف به مراجع قضایی

مدیرعامل و رئیس هیأت عامل سازمان حسابرسی گفت: در ۹ ماهه امسال ۹۱ شرکت متخلف دولتی به مراجع قضایی معرفی شدند که عمده تخلفات آنها رعایت نکردن قوانین پولشویی و عدول از بودجه بوده است.
به گزارش تسنیم، قدرت‌الله اسماعیلی افزود: برای نخستین بار گزارش‌های مالی شرکت‌های دولتی، در سطح عمومی منتشر شد چرا که معتقدیم شفافیت و جلب اعتماد عمومی، رکن اساسی در بازار سرمایه محسوب می‌شود. حسابرسی 750 شرکت توسط بیش از 1100 کارمند تخصصی، در چهارچوب وظایف سازمان انجام می‌گیرد و منجر به وصول مالیات منصفانه می‌شود. در مواردی هم که جرمی تشخیص داده شود باید با مراجع قضایی مکاتبه انجام دهیم که بر این اساس، 91 شرکت دولتی به مراجع قضایی معرفی شدند. بخش قابل‌توجهی از این گزارش‌ها مربوط به اجرا نشدن قوانین مربوط به مقابله با پولشویی در این شرکت‌ها بوده است.
وی افزود: امکان نظارت مستمر بر عملیات حسابرسی از طریق یک سامانه الکترونیکی فراهم شده است. در نیمه اول سال‌جاری اقدامات لازم برای نصب نرم‌افزار مذکور در سرور سازمان انجام شده است و تا پایان سال، بهره‌برداری مقدماتی از آن آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان حسابرسی همچنین با اشاره به اینکه رئیس پیشین سازمان حسابرسی از دلسوزان کشور بوده و تغییر وی ارتباطی با گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه نداشت، افزود: سه سال حسابرس فولاد مبارکه بودیم و گزارش‌های سازمان به مجمع عمومی ارائه شده است. بررسی‌های ما نشان می‌دهد بیش از 50 درصد عدد مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص، مرتبط با فروش محصول بوده که مطابق ضوابط تعیین شده وزارت صمت و بورس کالاست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی