دستگیری جیب‌بر آسانسوری و ســــــــــارق حفار

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق جیب ‌بر حرفه‌ای، انهدام باند سرقت از منازل در گیشا و سارقی که اقدام به حفاری هفت متری برای انجام سرقت کرده بود، در عملیات‌های جداگانه پلیس خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ «محمدقاسم طرهانی» درباره مأموریت‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌‌روز گذشته گفت:‌ یکی از این مأموریت‌ها منجر به دستگیری یک سارق حرفه‌ای در محدوده غرب تهران شد. رسیدگی به این پرونده در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه کش‌‌روزنی و سرقت تلفن همراه و اموال شخصی در دستورکار مأموران کلانتری ۱۳۷ نصر قرار گرفت و آنان در نخستین گام با بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته مشخصات ظاهری سارق را به‌دست آوردند.وی با بیان اینکه چهره متهم در اختیار تمامی تیم‌های عملیاتی و واحدهای گشت قرار گرفت، گفت: در نهایت مأموران موفق شدند متهم را در زمان سرقت از یک شهروند مشاهده و دستگیر کنند.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی گفت:‌ با توجه به اینکه متهم در حین ارتکاب جرم دستگیر شده و در بازرسی از وی یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه و هفت عدد کارت بانکی کشف و ضبط شده بود، این فرد در جریان بازجویی‌ها چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به ۲۰ فقره سرقت به شیوه جیب‌‌بری و کش‌روزنی اعتراف کرد و گفت که سرقت‌های خود را در نقاط شلوغی نظیر مترو، اتوبوس و حتی داخل آسانسور انجام داده است.
«طرهانی» از دستگیری یک سارق موبایل‌ قاپ در عملیاتی دیگر خبر داد و گفت:‌ مأموران کلانتری خانی‌آباد در حال گشتزنی در این محله بودند که یکی از شهروندان به آنها مراجعه و اعلام کرد که لحظاتی قبل تلفن همراهش از سوی فردی موتورسوار به سرقت رفته است.
وی با بیان اینکه مأموران عملیات کلانتری مشخصات متهم را به تمام واحدهای گشتی اعلام کرده و طرح مهار برای دستگیری این سارق اجرا شد، افزود: گشتزنی هدفمند مأموران آغاز شد و آنها در یک عملیات منسجم و ضربتی متهم را خلع سلاح و دستگیر کردند.‌ متهم ۴۸ ساله در جریان بازجویی‌های انجام شده به شش فقره موبایل‌قاپی اعتراف کرد و پس از آن به همراه پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
انهدام باند سرقت از خانه‌های گیشا
جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری سارقان منزل در زمان سرقت خبر داد و گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در محله گیشا رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستورکار تیمی از مأموران کلانتری نصر قرار گرفت.
«طرهانی» با بیان اینکه مأموران در تحقیقات خود، مشخصات باند چهارنفره سارقان را شناسایی کردند، گفت: مأموران کلانتری اجرای طرح مهار سارقان و گشتزنی‌های هدفمند را آغاز کردند، تا اینکه خودروی متهمان در یکی از خیابان‌های محله گیشا در حالی که دو نفر از سارقان داخل خانه در حال سرقت بودند، مورد شناسایی قرار گرفت. در این عملیات دو متهم که داخل منزل بودند در حال خارج کردن لوازم و اشیای گرانقیمت در محل دستگیر شدند و دو متهم دیگر هم که در یک پراید در حال کشیک بودند با دیدن مأموران فرار کردند و لحظاتی بعد پس از تعقیب و گریز متوقف و دستگیر شدند.
سارق حفار دستگیر شد
جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق کابل‌های مخابراتی در محدوده بازار تهران خبر داد و گفت:‌ سارق با حفاری هفت متری در زمین اقدام به سرقت کابل کرده بود. رسیدگی به این پرونده زمانی آغاز شد که مأموران عملیات کلانتری ۱۱۳ بازار در حال گشتزنی در حوزه استحفاظی خود بودند که با فردی که در حال حفاری در مجاورت یک منزل مسکونی بود روبه‌رو و به وی مشکوک شدند.وی با بیان اینکه متهم به محض رؤیت مأموران پای پیاده متواری شد، افزود: در یک عملیات تعقیب و گریز متهم زمین‌گیر و دستگیر شد. در بررسی اولیه مشخص شد فرد سارق در حال سرقت کابل‌های مخابراتی و کابل‌های فشار قوی بود که با مأموران روبه‌‌رو شده است. متهم ۴۶ ساله به مقر انتظامی منتقل و در جریان آن به سرقت کابل از اداره مخابرات اعتراف کرد و گفت که با حفاری در زمین اقدام به سرقت کابل‌های مخابراتی و برقی کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی