تداوم بارش برف و باران در ۲۰ استان

سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش برف و باران تا آخر هفته در ۲۰ استان، درباره بارش‌ سنگین برف و وقوع کولاک و بهمن در ۷ استان هشدار داد.
«صادق ضیاییان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده از امروز بر شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، یزد، شمال کرمان، ‌خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: از روز چهارشنبه سامانه به سمت مرکز حرکت خواهد کرد و بارش در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور ادامه خواهد داشت.
ضیاییان با تأکید بر اینکه طی این مدت دمای هوا کاهش چشمگیری خواهد داشت، افزود: این سامانه از روز جمعه از کشور خارج خواهد شد. با خروج این سامانه از شرق کشور کم کم شاهد افزایش دما در برخی استان‌ها خواهیم بود. البته همچنان بارش‌های پراکنده در نواحی شرق و شمال شرق ادامه خواهد داشت.

مسافران پیش از حرکت به‌ سمت فرودگاه تماس بگیرند
«علی‌اصغر باریکانی»، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم اظهار داشت: در حال حاضر تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی است اما مسافران حتماً پیش از عزیمت به فرودگاه‌ها با شماره ۱۹۹ در سراسر کشور تماس بگیرند و از وضعیت پروازشان مطلع شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی