آغاز رقابت های آزاد روتردام از دوشنبه

تلاش برای جبران ناکامی استرالـــــــــــــــــــــــــیا

امیررضا همایون
خبر‌نگار


فصل جدید رقابت های تنیس جهان با برگزاری اولین گرند اسلم فصل به میزبانی استرالیا به صورت رسمی آغاز شد،رقابت هایی که به مانند بسیاری از تورنمنت های ورزشی ناکام های زیادی داشت، بازیکنان ناکام مانده اما برای جبران نتیجه استرالیا به شهر روتردام هلند سفر می کنند تا در اولین مسترز 500 امتیازی سال شرکت کنند. این رقابت تفاوت بسیاری با سالیان گذشته دارد و بسیاری از ستارگان ناکام رقابت های آزاد استرلیا مانند استفانو سیتسپاس یونانی که در بازی نهایی گرند اسلم استرالیا در سه ست متوالی و به آسانی مغلوب جوکوویچ شد در این رقابت ها حاضر است. البته روتردام از دوشنبه 24 بهمن 1401 همزمان با آغاز این مسابقات ستاره باران می شود، بنابراین سیتسپاس تنها بازیکن سرشناس دنیای راکت نخواهد بود که در این مسابقات حضور پیدا می کند.

زورف به دنبال جبران گذشته
الکساندر زورف آلمانی یکی از جوان ترین تنیسور های حال حاضر جهان است که در سالیان اخیر نتایج خوبی در تورنمنت های معتبر از جمله بازی های المپیک تابستانی 2020 توکیو کسب کرد. این بازیکن اما در مرحله نیمه نهایی رولان گاروس 2022 با بدشانسی مواجه شد و از ناحیه قوزک پا مصدوم شد، مصدومیتی که باعث شد او هفت ماه خانه نشین شود و پس از آن هم که به میادین بازگست موفق نشد عملکرد مطلوب گذشته خودش را تکرار کند و وداع تلخی با اولین گرند اسلم فصل داشت به همین خاطر برای جبران نتایج نامطلوب گذشته به روتردام سفر می کند. سفری که باید دید آیا با نتایج مطلوب برای او به پایان خواهد رسید یا اینکه تیره روزی های این ستاره جوان آلمانی همچنان ادامه خواهد داشت.

فینال استرالیا را فراموش کن
استفانو سیتسپاس یونانی هم یکی دیگر از ستاره های دنیای راکت است که در رقابت های آزاد روتردام شرکت خواهد کرد. او برخلاف زورف عملکرد خوبی در رقابت های آزاد استرالیا از خودش به نمایش گذاشت و موفق شد به بازی نهایی اولین گرند اسلم فصل هم صعود کند اما در فینال و مقابل جوکوویچ عملکرد نا مطلوبی داشت و در سه ست متوالی مغلوب اسطوره صربستانی دنیای راکت شد. به‌نظر می‌رسد او برای فراموش کردن بازی نهایی آزاد استرالیا به هلند سفر کرده است، اتفافی که رخ دادن آن باتوجه به عدم حضور بازیکنانی همچون نواک جوکوویچ و رافائل نادال محتمل است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی