نگاهی به نامزد‌های برترین مربی سال فیفا

شانس بالای اسکالونی در رقابت با آنچلوتی و گواردیولا

با اتمام یک‌سال میلادی دیگر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نامزد‌های خودش برای رقابت بر سرعنوان دبست یا برترین‌های سال این فدراسیون را اعلام کرد، جوایزی که در تاریخ 27 فوریه 2023 مصادف با 8 اسفند 1401 در مراسمی به میزبانی شهر پاریس پایتخت فرانسه به برگزیدگان داده می‌شود، بخش برترین سرمربی سال یکی از رقابتی ترین بخش‌های این دوره از مراسم اهدای جوایز است، بخشی که سه نامزد مدعی دارد. در ادامه نگاهی به نفرات انتخاب شده از سوی فیفا برای این بخش می‌اندازیم.

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 

لیونل اسکالونی
سرمربی جوان تیم ملی فوتبال آرژانتین در سال گذشته میلادی عملکرد رؤیایی با آلبی سلسته به نمایش گذاشت، عملکردی که باعث شد شانس او برای تصاحب این عنوان بیشتر از دو کاندیدای دیگر این بخش شود. اسکالونی که از سال 2018 هدایت یاران مسی را برعهده دارد در این سال به آزمون جدی کسب موفقیت با این تیم در جام جهانی قطر برخورد کرد، اتفاقی که اسکالونی به‌خوبی موفق شد از عهده آن برآید و تیم تحت هدایتش را به دراماتیک ترین شکل ممکن به‌عنوان قهرمانی جام جهانی 2022 قطر برساند و به حسرت 36 ساله مردم آرژانتین برای رسیدن به قهرمانی جام جهانی پایان دهد. او در این سال یک افتخار بزرگ دیگر هم همراه با آرژانتین کسب کرد، اسکالونی در رقابت‌های فینالیسیما هم موفق شد مقابل شاگردان روبرتو مانچینی به پیروزی برسد تا آمار خوب 100 درصد پیروزی در دو بازی نهایی سال 2022 را از خودش به نمایش بگذارد، نمایشی که باعث افزایش شانس او برای تصاحب این عنوان نسبت به دومربی دیگر شده است.

 

پپ گواردیولا
پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی دیگر نامزد این بخش است، مربی ای که نسبت به سایرین افتخارات کمتری کسب کرده و طبعاً از شانس کمتری برای رسیدن به این عنوان برخوردار است.

 

کارلو آنچلوتی
رئال مادرید در فصل گذشته عملکرد خوبی با کارلو آنچلوتی ایتالیایی در تمام رقابت‌های خودش به جا گذاشت و موفق شد با اقتدار به مقام قهرمانی لالیگا اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا برسد، دو لیگی که از اهمیت زیادی برای فوتبالدوستان سراسر جهان برخوردار است و به‌نوعی می‌توان گفت او به علت کسب این دوعنوان قهرمانی یکی از شانس‌های اصلی تصاحب عنوان برترین مربی سال فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به‌شمارمی‌آید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی