واردات خودروهای کارکرده در هاله ای از ابهام

در پی موافقت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با واردات خودروهای کارکرده زیر پنج سال در سال آینده، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعلاً واردات خودروهای دست‌دوم از مناطق آزاد انجام می‌شود، گفت: تا زمان تصویب نهایی قانون بودجه و ابلاغ و اجرای آن، هیچ موردی قطعی نیست و باید منتظر ماند. درحالی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با واردات خودروهای کارکرده زیر پنج سال در سال آینده خبر می‌دهند که حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد می‌گوید: قرار نیست خودروی دست‌دوم وارد مناطق آزاد شود.
تا تصویب بودجه باید منتظر ماند
به گزارش ایسنا، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید بر صبوری تا زمان تصویب نهایی واردات خودروهای کارکرده، اظهار کرد: باید منتظر ماند تا لایحه بودجه سال آتی در قالب قانون تصویب شود که البته اجرا و ابلاغ آیین‌نامه مصوب هم طول خواهد کشید و این موضوع تا در مجلس به تصویب نرسد، قطعی نیست.
گفتنی است، بتازگی جلال رشیدی‌ کوچی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از موافقت اعضای این کمیسیون با واردات خودروهای کارکرده زیر 5 سال در سال آینده در حساب توئیتر خود خبر داد و اعلام کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ اجازه واردات انواع خودروی دست‌دوم سواری، کشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی‌بوس تا ۵ سال کارکرد به دولت داده شد.
حجت‌الله ‌فیروزی، عضو دیگر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ هم ضمن تأکید بر اینکه کمیسیون تلفیق پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن برای الحاق به تبصره ۷ لایحه بودجه را تصویب کرده است، تصریح کرد: این مصوبه در جهت تنظیم‌گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور مطرح شده است که به موجب آن، واردات انواع خودروی سبک و سنگین با عمر حداکثر 5 سال به کشور آزاد شود.
توافق مناطق آزاد با وزارت صمت برای واردات خودروهای صفر
حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه قرار نیست خودروی دست‌دوم وارد مناطق آزاد شود، گفت: جزئیات و شرایط واردات خودرو از مناطق آزاد با همکاری وزارت صمت، تنظیم شده است و تنها خودروهای سواری صفر کیلومتر از طریق مناطق آزاد وارد کشور خواهد شد.به گزارش تسنیم، وی با اعلام جزئیات توافق با وزارت صمت برای واردات خودرو گفت: خودروهای صفر کیلومتر از طریق مناطق آزاد وارد کشور می‌شود. جلسه‌ای با وزیر صمت داشتم و توافقات اولیه برای تسهیل واردات خودرو از مناطق آزاد حاصل شد که بزودی مصوبه و پیش‌نویس این توافق آماده و به دولت ارسال می‌شود. مشاور رئیس‌جمهور تأکید کرد: خبرهای خوبی در ارتباط با حل مسأله خودرو در مناطق آزاد در راه است و این به‌ اعتبار مصوبه قبلی دولت است که تلویحاً اجازه داد واردات خودرو از این مناطق انجام شود.
جستجو
آرشیو تاریخی