بارش برف و باران و کاهش دما در نقاط مختلف کشور در هفته پیش‌رو

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و کاهش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.
صادق ضیاییان اظهار داشت: سامانه بارشی امروز در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق و فردا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت. شنبه (۲۲ بهمن) دوباره سامانه بارشی دیگری موجب بارش در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر خواهد شد.
روز یکشنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود و علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از شمال شرق، جنوب غرب و شمال استان فارس فعالیت خواهد داشت.
چهارشنبه در نیمه غربی، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، پنجشنبه در غالب نقاط کشور کاهش دما انتظار می‌رود و هوای سرد در این نواحی تا روز جمعه ماندگار است‌.
طی دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود و همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.
بارش برف و باران در تهران
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان آسمان نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش برف و باران، در ارتفاعات کولاک و بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود و همچنین تا فردا کاهش دما را شاهد خواهیم بود.
با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی، تا روز یکشنبه هفته آینده به تناوب با فعالیت‌های سامانه بارشی در استان، آسمان نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با بارش برف و باران گاهی رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات مه و بارش برف، گاهی کولاک همچنین در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
در بخش‌های شمالی بویژه ارتفاعات استان طی روزهای جمعه و شنبه (۲۱ و ۲۲ بهمن) بارش‌های پراکنده دور از انتظار نخواهد بود. تا روز جمعه کاهش دما و از روز شنبه افزایش نسبی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی