رد شایعه فرار اعلیحضرت از کشور

شاه رفت آمپول بزند

محمد اسدی
محمد کوره‌پز


کشف واکسن برکت توسط اعلیحضرت
بدون شاه برکتش می‌ره

با حضور اعلیحضرت همایونی، از واکسن ضدکرونای برکت رونمایی گردید.
شاهنشاه در مراسم رونمایی از این دارو که «برکت‌شاه» نام دارد، گفت:«می‌دانیم که بعداً این دستاورد را به نام خودشان می‌زنند. ولی خب جون مردم مهمتره.»

افتخارات علمی‌ خانواده سلطنتی تمامی‌ ندارد
حفظ کردن جدول ضرب توسط شاه‌دخت
با زمینه‌سازی رشد علمی‌ زنان در حکومت پهلوی، امروز نیز شاهد پیشرفت و افتخارآفرینی علمی ‌یکی از بانوان خاندان سلطنتی بودیم. به گزارش یک منبع تقریباً موثق، شاه‌دخت پهلوی در زنگ سوم مدرسه موفق به حفظ کامل جدول ضرب شد. ایشان در پاسخ به معلم خود که جسارت کرد و از او پرسید: «هفت هشت تا چند تا می‌شود؟» گفت: «پنجاه و شش تا» به همین مناسبت و به پاس تقدیر از تلاش‌های علمی ‌ایشان، یک سفر به دور دنیا توسط بانو فرح به ایشان هدیه شد.

اجرای طرح آزمایشی تغذیه مدارس
توزیع شیرموز بستنی در برخی مدارس
وزیر بهداری با اعلام اینکه باید تغذیه دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد از اجرای آزمایشی طرح توزیع تغذیه در مدارس تهران خبر داد. وی گفت این طرح با رضایت 66 درصدی دانش‌آموزان همراه بوده است؛ وزیر در توضیح جزئیات این طرح گفت: «امروز سه عدد شیرموز بستنی برای شاهزاده رضا پهلوی و دو نفر از دوستانشان تهیه شد که در زنگ تفریح دوم تقدیم آنها شد.» آقای وزیر همچنین اعلام کرد تا سال آینده بتوانیم این طرح را در تمامی‌ کلاس‌های مدرسه شاهزاده عملی کنیم.

آزمایش موفقیت‌آمیز رونمایی تجهیزات ارتش
هزینه گلوله‌ها از مردم دریافت نمی‌شود
روز 17 شهریور 57، مراسم رونمایی از تانک‌ها و تجهیزات ارتش سلطنتی با موفقیت انجام شد و 87 نفر از مردم با موفقیت گلوله‌های تجهیزات نظامی ‌را دریافت کردند. رئیس ارتش به مناسبت این افتخار ملی اعلام کرد: «هزینه گلوله‌ها از مردم دریافت نمی‌شود و میهمان ما هستند.»

پس از پیگیری‌های شبانه‌روزی مسئولان دربار
اجرای طرح هر خانه یک استخر
در پی بارندگی شدید در روستایی در اصفهان، با مساعدت وزیر دربار آب‌ها به داخل معابر، کوچه‌ها و منازل مردم هدایت شد. اعلی‌حضرت همایونی گفت: «خیلی خوشحالم که توانستیم برای همه مردم استخر اختصاصی تهیه کنیم.»
رئیس یک قبرستان نیز اعلام کرد: «متأسفانه حدود 9 نفر از مردم به علت عدم تسلط به شنای قورباغه، جان خود را از دست دادند.»
گفتنی است این طرح با نام «سیل» شناخته می‌شود.

ناتو ماست‌ها را کیسه کرد
با حضور پهپادهای شاهنشاهی در اوکراین
سخنگوی ناتو گفت: «پهپادهای ساخته شده توسط اعلیحضرت پشم و پیل برایمان نگذاشته‌اند.»
وی افزود: «جهت کیسه کردن تمامی ‌ماست‌های منطقه اعلام آمادگی می‌کنیم.»

با تدابیر اعلیحضرت آریامهر
امسال افت فشار نفت نداریم
وزیر نفت دولت شاهنشاهی با اعلام این خبر گفت: «پریموس‌های سراسر کشور حداکثر با سه بار پیس‌پیس کردن روشن می‌شوند.»

اخطار اعلیحضرت به رئیس ساواک
تاس رِ بنداز    پدرسوخته!
منابع رسمی ‌اعلام کردند که شامگاه جمعه اعلیحضرت به رئیس ساواک اخطار داد. گفتنی است اعلیحضرت هنگام بازی تخته نرد با رئیس ساواک نسبت به تأخیر بازی رئیس ساواک معترض شد و از او خواست هرچه سریع‌تر، تاس خود را بیندازد. کارشناسان امیدوار هستند با این اخطار جدی اعلیحضرت، نحوه برخورد ساواک با زندانیان اصلاح شود.

با اجرای طرح جامع شهبانو فرح
افزایش صادرات ارزی ایران به فرانسه

با اجرای طرح چندجانبه شهبانو فرح، میزان صادرات ایران به فرانسه با رشد 350 درصدی به رقم بسیار بالایی رسیده است که حالا ما صلاح نمی‌دانیم بگوییم چقدر! در این طرح با صادرات میزان قابل توجهی پول ایرانی به فرانسه، مقادیری جواهرات فرانسوی دریافت شد. شهبانو در توضیح این طرح گفت: «ما در این طرح هم ارز خود را صادر کردیم، هم ازشان جواهرات گرفتیم. یعنی یک تیر و دو نشان»

واکنش جدی اعلیحضرت به زلزله طبس
تلویزیون رِ خاموش کن!
در پی پخش تصاویر زلزله طبس از تلویزیون ملی، اعلیحضرت بسیار متأثر گردیدند و در اقدامی فوری و سریع دستور دادند که تلویزیون خاموش شود. پس از اجرای فرمان همایونی، خاطر اعلیحضرت آسوده گردید. یک کارشناس امور سمعی و بصری با تحلیل این اقدام هوشمندانه شاهنشاه گفت: این دستور اعلیحضرت نمادی برای نادیده گرفتن سیاهی‌هاست.

همه مریضی‌ها از پرخوری است!
رژیم غذایی 64 درصد از مردم ایران
معاون وزیر دربار شایعه سوءتغذیه 64 درصدی مردم ایران را بشدت رد کرد. وی در حالی که مشغول کندن پوست یک موز بود، گفت: «ما در حال اجرای طرح رژیم غذایی همگانی هستیم.» او همچنین گفت: «همه مریضی‌ها از پرخوری است.»

من هم خیس می‌شوم
همدردی شاهزاده با سیلزدگان
پس از اعلام خبر سیل اصفهان، شاهزاده پهلوی با تأثر بسیار زیاد و در راستای همدردی با سیلزدگان وارد استخر خصوصی خود شد. ایشان قبل از ورود به استخر در مصاحبه با خبرنگار دربار گفت: «من چه کم از مردم اصفهان دارم؟ چرا آنها در سختی باشند و من نه؟ چرا آنها خیس بشوند و من نه!» سپس ایشان با تأثر زیاد در آب
 شیرجه زدند.

کاهش هزینه ساخت فیلم‌های سینمایی
لباس کمتر، فیلم بیشتر
وزیر پیشه و هنر در پاسخ به اعتراض خبرنگاری در رابطه با وضعیت غیراخلاقی فیلم‌های سینمایی مبنی بر اینکه اینجا خانواده نشسته است، گفت: «هدف ما کاهش هزینه ساخت فیلم‌های سینمایی است. به همین خاطر اول از لباس‌ها شروع کردیم.» وی درحالی که دکمه‌های پیراهنش را باز می‌کرد، گفت: «لباس کمتر،
 فیلم بیشتر!»

زبونت رو گاز بگیر پدرسوخته
رفتار عادلانه اعلیحضرت با همه زنان
یک تاریخ‌نگار بی‌طرف در واکنش به اسنادی مربوط به روابط گسترده شاه با زنان گفت: «ایشان تلاش می‌کردند هیچ فرقی بین زنانی که در دربار رفت و آمد داشتند با علیاحضرت نگذارند.» وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید: «یعنی شما می‌گویید ایشان زن‌باره نبوده‌‌اند؟» گفت: «زبونت رو گاز بگیر پدرسوخته!» منابع موثق با رد هرگونه شکنجه این خبرنگار گفتند: «خودش زبونش رو گاز گرفت.»

رئیس ساواک اعلام کرد
ماساژ رایگان برای 8 هزار و 442 ایرانی
نعمت‌الله نصیری، رئیس ساواک اعلام کرد: 8 هزار و 442 ایرانی از خدمات ماساژ ما به صورت رایگان استفاده می‌کنند. وی در واکنش به کبودی و زخمی‌زیلی شدن ماساژگیرندگان گفت: «واقعاً تیم ماساژ ما کم کار نمی‌گذارند.»

رد شایعه تورم اقلام مورد نیاز مردم
قیمت کابل ثابت مانده

یک مسئول بلندپایه کشوری هرگونه شایعه مبنی بر تورم اقلام مورد نیاز مردم را رد کرد. رئیس کمیته مشترک خرابکاری با اعلام این خبر گفت: «والا ما چندساله داریم کابل و باتوم از دربار می‌گیریم، قیمتش تکون نخورده.» وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت: «خب چون یارانه‌شون افزایش پیدا کرده.» کابلش را از جیبش درآورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


طنز پردازان

جستجو
آرشیو تاریخی