ویژه نامه پلاس۸۱۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس۸۱۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۳

اکران دو ملودرام در ششمین روز جشنواره فیلم فجر

زمانی برای هنرنمایی علی نصیریان

احمد محمد تبریزی در ششمین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلمی از علی نصیریان به اکران درآمد. هرچند این بازیگر محبوب و کهنه‌کار نتوانست به جشنواره بیاید ولی اکران فیلم «هفت بهار‌نارنج» که با هنرنمایی او همراه بود، اتفاق مهم روز ششم بود. «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی دومین فیلمی بود که دیروز در سینمای رسانه اکران شد. این فیلم با سوژه‌ای اجتماعی، قصه‌ای زنانه را روایت می‌کند و از معضلات و سختی‌های زنی آسیب‌دیده در جامعه می‌گوید.

کارگردان فیلم «هفت بهارنارنج»:
فیلم بخشی از زندگی علی نصیریان را روایت می‌کند
فرشاد گل‌سفیدی پس از اکران «هفت بهارنارنج» در نشست خبری فیلم حاضر شد و از ساخت فیلم و همکاری‌اش با علی نصیریان گفت.
گل‌سفیدی در ابتدای این نشست مطرح کرد: من بالغ ‌بر صد بار این فیلم را دیده‌ام و فکر می‌کنم همه چیز آن درست است و حتی اگر عقب برگردم باز این‌چنین می‌سازم. من مقداری سر این کار اذیت شدم چون ابتدا قرار بود فیلمبردار و کارگردان باشم اما روز پنجم فهمیدم از پول خبری نیست، پس دست به کار شدم و با هزینه شخصی و فروش اموال کار را پیش بردم، چون سرمایه‌گذار ما جور نشد پس یا باید کار را رها می‌کردم یا پیش می‌بردم. به‌خاطر فیلم اولم، قصه و آن مرد بزرگ یعنی علی نصیریان کار را ادامه دادم.
گل‌سفیدی اظهار کرد: آقای نصیریان این قصه را خیلی دوست دارد، چون بخشی از زندگی او را روایت می‌کند. او به من گفت فکر می‌کنم این آخرین فیلمی باشد که بازی می‌کنم.
ما آقای نصیریان را در طول کار هفت هشت ساعت بیشتر نداشتیم چون ایشان سحرخیز هستند و باید تا ظهر کار را تمام می‌کردیم. این فیلم متناسب جشنواره است نه فروش، فکر می‌کنم فیلم شریفی ساخته‌ایم چندان به فروشش فکر نمی‌کنم اما به نظرم پول خودش را درمی‌آورد.
گل‌سفیدی درباره شباهت این فیلم به «عشق» ساخته میشاییل هانکه گفت: من «عشق» را تازه چهار ماه پیش دیدم، چون سریال بیشتر از فیلم سینمایی می‌بینم و هیچ برداشتی از آن نداشتم. این را هم باید بگویم که جای آقای نصیریان اینجا خالی است. ایشان دوست داشتند باشند اما به دلیل کهولت سن و خستگی نیامدند، باید بگویم چند وقت پیش ایشان نامه‌ای برای دبیر فرستادند اما شیطنتی صورت گرفته و آن نامه به دست غیر ارسال شد. انصراف آقای نصیریان از جشنواره اصلاً صحت ندارد، چون ایشان چند روز قبل به دلیل مسائل جسمی اعلام کردند که نمی‌توانند بیایند.

کارگردان فیلم «روایت ناتمام سیما»:
هنگام فیلمبرداری فیلم یک بار سکته کردم
«روایت ناتمام سیما» دومین فیلم اکران‌شده ششمین روز جشنواره بود. علیرضا صمدی در نشست خبری فیلم گفت: نگاه من به سینما این است که با هر فیلمی که می‌سازم نسبت به خودم چند گام جلو بروم و هیچ ادعایی در فیلمسازی ندارم، تا امروز سه فیلم سینمایی ساخته‌ام که هرکدام فضای متفاوتی بود و دوست دارم که گونه‌های مختلف سینمایی را تجربه کنم.
وی درباره تأثیر فضای مجازی توضیح داد: فضای مجازی بخشی از زندگی ما شده است، مسأله این است که کنش فضای مجازی تا چه میزان در واقعیت وجود دارد. اما فضای مجازی در این فیلم برای من یک مک گافین است و بعد از آن اتفاقات اصلی رخ می‌دهد.
صمدی درباره تشابه این فیلم با ملودرام‌های مختلف بیان کرد: نمی‌توانم بگویم از هیچ فیلمی تأثیر نگرفته‌ام اما ملودرام کارش این است که بتواند مخاطب را در سالن بنشاند. تأکید می‌کنم، برایم قصه‌گویی و مخاطب مهم است و جایزه برای من مهم نیست.
وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: هنگام فیلمبرداری این فیلم یک بار سکته کردم. ما برای رساندن فیلم به جشنواره تلاش زیادی کردیم و تا امشب نسخه کامل آن را ندیده بودم به نوعی که گویا فیلم را از تنور درآورده‌ایم. حتی نمی‌دانم کدام نسخه در این سینما به نمایش گذاشته شده است، اما بی‌شک فیلم نیاز به تغییراتی دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی