نگاهی به شرایط رئال درآستانه جام باشگاه‌های جهان

در جست وجوی جام

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان که از چند روز گذشته به میزبانی مراکش آغاز شده است، امروز با برگزاری بازی نیمه نهایی وارد شرایط جدیدی می‌شود. طبق برنامه از پیش تعین شده در این روز بازی اول مرحله نیمه نهایی مسابقات بین رئال مادرید قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و الاهلی مصر برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که از اهمیت خاصی برای شاگردان کارلو آنچلوتی برخوردار است.
یکی از موضوعاتی که باعث شده است اهمیت این رقابت برای مادریدی‌ها بیشتر شود، عدم کسب نتیجه مطلوب در هفته‌های اخیر است. آنها پس از جام جهانی 2022 قطر شرایط خوبی را سپری نکردند و اولین جام فصل را به بارسلونا رقیب سنتی خودشان واگذار کردند، موضوعی که باعث انتقادات زیادی نسب به این تیم شد حالا کارلتو و شاگردانش امیدوار هستند که در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان نتیجه خوبی کسب کنند و موفق به ترک مراکش به همراه جام شوند. البته رخ دادن این موضوع با توجه به دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات برای رئال کار سختی نیست. اما مادریدی‌ها اگر می‌خواهند اجازه فکر کردن به بازی فینال این تورنمنت را داشته باشند باید ابتدا مقابل الاهلی مصر به برتری برسند.

خبر بد برای مادریدی ها
بدون شک تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی رئال مادرید نقس بسیار مهمی در کسب موفقیت‌های تیم اول شهر مادرید در سالیان اخیر داشته است، دروازه بانی که البته پیش از بازی تیمش مقابل مایورکا مصدوم شد، اتفاقی که ابتدا به نظر می‌رسید تا زمان سفر رئال مادرید به مراکش برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان بهبود پیدا کند و کارلتو دروازه بان اول تیمش را برای حضور در جام باشگاه‌های جهان دراختیار داشته باشد اما با گذشت یک روز از مصدومیت این دروازه بان بلژیکی تیم پزشکی این باشگاه اعلام کرد که کورتوا این رقابت‌ها را از دست داده است.
موضوعی که بدون شک خبر بدی برای این تیم محسوب می‌شود، زیرا با توجه به بازیکنان قدرتمندی که تیم فلامینگو برزیل حریف احتمالی مادریدی‌ها در بازی نهایی دراختیار دارد نبود این دروازه بان می‌تواند کهکشانی‌های مادرید را دچار مشکل کند.

جستجو
آرشیو تاریخی