بارش برف و باران در کشور

خطر لغزندگی جاده‌ها در پی فعالیت سامانه بارشی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران، کاهش دما، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها خبر داد.
به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان اظهارداشت: تا پایان هفته کم و بیش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، کرمان، جنوب و غرب یزد، ارتفاعات خوزستان، نیمه شمالی فارس، لرستان، ایلام و همچنین در استان‌های البرز، قزوین، تهران و سواحل دریای خزر و اردبیل و به‌صورت خفیف در استان‌های مرکزی، زنجان، نیمه شمالی خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارندگی‌هایی پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: طی امروز چهارشنبه نیز در شمال غرب، غرب، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، سواحل خزر، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: فردا در نوار شمالی و غرب کشور بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه شنبه بارش در سواحل دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز و برخی مناطق واقع در مرکز کشور ادامه خواهد داشت، افزود: از امروز روند کاهش دما در نوار شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود که در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش دما تا حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد مورد انتظار است.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی دو روز آینده وزش باد در اغلب مناطق کشور قابل ملاحظه است و دریای خزر امروز و فردا و خلیج فارس فردا مواج خواهند بود.
برف و باران در جاده‌های ۱۵ استان
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور از بارش برف و باران در محورهای ۱۵ استان خبر داد.
سرهنگ احمد شیرانی گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برفگیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند.
وی از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر با شماره تلفن 120 تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی