نگاهی به شرایط بایرن‌مونیخ در چند هفته اخیر

بازگشت به روند همیشگی

امیررضا همایون
خبر‌نگار

آغاز نیم‌فصل دوم فصل جاری بوندس‌لیگا برای بایرن‌مونیخ تفاوت‌های بسیاری داشت. آنها در دو هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ داخلی فوتبال آلمان با دو تساوی متوقف شدند تا انتقاد‌ها به این تیم آغاز شود، اما پس از آغاز هفته سوم نیم‌فصل دوم روند مطلوب این تیم آغاز شد و این تیم به روند سابق خودش در بوندس‌لیگا بازگشت و دو پیروزی قاطع مقابل حریفانش کسب کرد. پیروزی‌هایی که برای بایرن اهمیت زیادی داشت، زیرا هفته آینده رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا آغاز می‌شود و این تیم طبق برنامه و قرعه از پیش تعیین شده باید به مصاف تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن برود.

نگرانی‌هایی که برطرف شد
طرفداران بایرن‌مونیخ در سراسر جهان با توجه به عملکرد این تیم طی سالیان اخیر انتظارات زیادی از باواریایی‌ها برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی لیگ داخلی فوتبال آلمان و صعود به مراحل پایانی رقابت‌های اروپایی دارند، موضوعاتی که هواداران بایرن طی چند هفته اخیر برای رسیدن به آن دچار تردید شده بودند. البته در چند هفته اخیر فوتبال اروپا تیم پاری‌سن‌ژرمن هم عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته است، نکته‌ای که این رقابت را برای هر دو تیم سخت می‌کند. به خصوص که شرایط بازی در لیگ قهرمانان تفاوت‌های بسیاری با مسابقات لیگ داخلی دارد و امکان رخ دادن هر اتفاقی در آن وجود دارد. به هر حال به نظر می‌رسد با توجه به نتایج باواریایی‌ها در دو مسابقه اخیر خودشان در رقابت‌های لیگ داخلی فوتبال آلمان موسوم به بوندس‌لیگا اندک نگرانی بایرنی‌ها برای بازی با پاری‌سن‌ژرمن رفع شده باشد.

انتظار پیروزی مقابل پاری‌سن‌ژرمن
بایرن مونیخ با ناگلزمن شرایط خوبی در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سپری کرد اما موفق نشد به بازی نهایی این رقابت‌ها صعود کند و انتظارات هوادارانش در سراسر جهان را به طور کامل برآورده کند. به همین خاطر در رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا همه از بایرن انتظار کسب پیروزی مقابل پاری‌سن‌ژرمن با وجود بازیکنان قدرتمندی که این تیم فرانسوی در اختیار دارد را دارند. البته ناگلزمن هم برای رسیدن به پیروزی مقابل تیم اول پایتخت فرانسه ستاره‌های قدرتمندی در اختیار دارد اما همان‌طور که پیش‌تر گفته شد تقابل ستاره‌های بایرن و پاریس بازی جذابی را پیش روی هواداران فوتبال قرار داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی