ویژه نامه پلاس۸۱۲۲ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس۸۱۲۲ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۹

روند مد مردانه برای زمستان امسال

راضیه خوئینی
مترجم

 

داشتن عطر و بویی خوش، عنصری کلیدی در میان روزمرگی‌های زندگی ماست. آنچه که مردان خوش‌پوش بیشتر درباره آن نگرانند و همیشه دوست دارند عطری انتخاب کنند که حسی متفاوت ایجاد کند. رایحه‌ای که به بهترین شکل آنها را در یک روز خوب در محل کار یا مهمانی همراهی کند. عطرها و رایحه‌های مدهوش‌کننده، می‌توانند جزو محبوب‌ترین هدایا باشند که در جعبه کادویی شما قرار می‌گیرند تا حس زیبای دوست داشتن را به پدر یا همسر خود هدیه بدهید. بسیاری از آقایان عطر خود را با توجه به فصل تغییر می‌دهند. می‌توان آن را یک «پرانتز عطری» نامید؛ یعنی آنچه که به شما این امکان را می‌دهد استراحت بویایی کوتاهی داشته باشید.

 

 

چند توصیه برای انتخاب عطرهای زمستانی

عطری گرم برای زمستان
مردانی که عطر خود را با توجه به تیپ خود انتخاب می‌کنند، در زمستان تمایل دارند از رایحه‌های گرم و آرام‌بخش استفاده کنند، مانند لباس‌هایی که در این فصل می‌پوشند؛ از جمله ژاکت، کت، شال، کلاه که از جنس‌های پشمی نرم یا رنگ‌های ملایم است.
این فصل که با کاهش دما و سختی آب و هوا متمایز می‌شود، شما را به انتخاب عطری تند با رایحه‌های گرم‌تر ترغیب می‌کند.
به طورکلی، پرفیوم‌ها در فصل زمستان ترجیح داده می‌شوند (زیرا ۱۵ تا ۲۰ درصد اسانس روغنی برای تهیه آنها به کار رفته و در زمینه ماندگاری بو، می‌توان انتظار ماندگاری در بازه ۴ تا ۵ ساعته را از آنها داشت) اما می‌توان از برخی ادوتویلت‌ها نیز استفاده کرد، به شرطی که قدرت و ماندگاری کافی داشته باشند. (برای تولید ادوتویلت‌ها از ۵ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی معطر استفاده می‌شود و در شرایط معمولی انتظار ماندگاری ۴ تا ۵ ساعته از آنها را می‌توان داشت). از رایحه‌های پوشاننده و محافظ در مقابل سرمای زمستان، می‌توان به عطرهایی با رایحه شرقی، شیرین و خوش‌طعم و نت‌های چوبی حسی و گرم اشاره کرد. همه این عطرها دارای نت‌های پایه‌ای زیادی هستند، نت‌هایی که به آرامی تبخیر می‌شوند و به عطر اجازه می‌دهند ثابت شده و در طول زمان ماندگار شود. بنابراین چسبندگی بسیار خوبی روی لباس‌هایی مانند ژاکت که نزدیک به بینی هستند، ایجاد می‌کنند و رایحه خوش خود را براحتی پخش می‌کنند.

 

انتخاب‌هایی
برای آقایان
خوش پوش

شاینا شجری/ در روزهای سرد امسال، با رعایت چند نکته و انتخاب درست پالتو و ژاکت‌های پشمی در رنگ‌های ملایم، همچنین انتخاب کدهای صحیح لباس مردانه، می‌توانید شیک‌تر از همیشه ظاهر شوید. این روزها آقایان بیشتر به سر و وضع خود توجه می‌کنند و باید گفت، گذشت آن دوران که مردها ظاهری نامرتب و کاری داشتند. شاید برای آقایان انتخاب لباس مناسب برای این فصل کمی پیچیده به نظر برسد، ولی با رعایت برخی نکات و کمی توجه، می‌توانند در خط مقدم شیک‌پوشان قرار بگیرند. بدون توجه به مدهای جدید فصلی، فقط کافی است که سری به چند فروشگاه لباس بزنید تا از مدل‌های جدید مطلع شوید. خیلی سریع متوجه می‌شوید که اکثر ویترین‌ها کم و بیش از یک روند یکسان درباره مدل لباس و رنگ‌ها پیروی کرده‌اند و به همین سادگی نکات زیادی به دست می‌آورید.

 

شیک‌پوش و باحال
مرد زمستانی امسال با ظاهری نوگرایانه و شیک در جامعه حضور پیدا می‌کند؛ تیپی به معنای واقعی باکلاس. یک استایل بی‌دردسر که شامل پیراهن و کت یا پالتوهای بلند، کاپشن‌های مدل خلبانی به‌روز شده، کت و شلوارهای ایکس لارژ و بلوزهای بافت کمی بلند است.

 

اپُل‌های سه ایکس لارژ
از مدل‌های جدید دیگری که برخی طراحان به آن پرداخته‌اند، پالتوها و کت‌های بلند یا قد متوسطی است که ویژگی خاص آنها اپل‌هایی در ابعاد خیلی بزرگ 3 ایکس لارژ است که روی سرشانه آنها کار شده تا در این فصل، گرمایی مطبوع ببخشند و محافظی در مقابل سرما باشند.

 

 

رنگ‌های ساده اما شیک
برای زمستان 1401، رنگ‌هایی طبیعی و زنده در کانون توجه قرار دارند، مانند قهوه‌ای، بژ، خاکستری و زیتونی. زیرا هرگز از مد نمی‌افتند و هر بار پس از مدتی کوتاه دوباره به عرصه بازمی‌گردند. رنگ‌های نارنجی و قرمزهای مختلف در ترکیب با برخی رنگ‌ها از مدهای این فصل هستند. باید گفت که رنگ‌های ملایم و گرم، هر سبک لباسی را تلطیف می‌کند. این رنگ‎‌ها می‌توانند با یکدیگر مرتبط باشند و نیازی نیست ساعت‌ها در کمد خود جست‌وجو کنید که کدام ژاکت به پیراهن زیتونی شما می‌آید.  برای این فصل کت و پیراهن‌های تک‌رنگ، بار دیگر در خط مقدم مد قرار گرفته‌اند و در زمستان امسال رنگ‌هایی خنثی بدون تلاش زیاد، ظاهری شیک به شما می‌بخشند. برای مثال یک کت ساده و تک‌رنگ شکلاتی یا کرم و حتی مشکی می‌تواند با یک پیراهن سفید چهره شما را مردانه‌تر جلوه دهد.

 

انرژی خلاقانه و خوش‌بینانه

انرژی خلاقانه و خوش‌بینی دوباره، کلیدواژه‌هایی برای مدل‌های جدید لباس‌ مردانه است. این روزها شاهد ظاهری رسمی اما به‌روز، با کت و شلوارهایی هستیم که تاحدودی روحیه اداری را القا می‌کند. همچنان مدل‌های بی‌دردسر با هژمونی رنگ مشکی را خواهیم داشت. برای پاییز و زمستان امسال و سال آینده، طراحان لباس مردانه، در ارائه خلاقیت با یکدیگر به رقابت پرداخته و از کلاسیک‌ها استفاده می‌کنند تا لباس‌هایی نمادین خلق کنند. از کت‌های نمادین مدل دانشگاهی و برخی لباس‌های کلاسیک به‌روز شده گرفته تا کت‌های دراماتیک‌تر پشت ویترین فروشگاه‌ها خودنمایی می‌کند. با عبور از رنگ‌های فصلی مانند بنفش و سبز و بازگشت شلوارهای شش‌جیب کارگو نگاهی به روند مد مردانه می‌اندازیم تا روی مد باشیم.

 

رایحه مدرن میوه‌ای
 این عطر با نت‌های تازه و میوه‌ای مدرن که گویی حاصل جوشاندن سیب قرمز باشد، آغاز شده، سپس با یک تندی بر پایه چوبی- کهربایی بخوبی متعادل می‌شود، عطری رمانتیک و مدرن برای آقایان.

 

عطر چوبی معطر
یکی از برندهای مشهور تولید عطر با استفاده از خانواده چوب‌های معطر و ترکیب آن با رایحه‌ای قوی از خربزه، آناناس، ترنج، لیمو و سیب قرمز عطری متفاوت به ارمغان آورده است. نت میانی آن رایحه شکوفه پرتقال، یاس، اسطوخودوس و دارچین را به همراه دارد و نت پایه آن نیز شامل چوب سدر، چوب صندل، آبنوس و عنبر است.
از دیگر رایحه‌هایی که برندهای عطرسازی برای امسال روی آنها متمرکز شده‌اند، همچون رمز و رازی عطرآگین برای شخصیت‌های خاص است؛ رایحه‌ای بی انتها. این عطر در اعماق گلبرگ‌های بنفشه سیاه متولد می‌شود و با انفجاری از نعناع تازه تکامل می‌یابد و در استحکام اسانس‌های چوب گایاک ماندگار می‌شود.
رایحه‌های ترکیبی ماندگاردیگر نت‌های بویایی چوبی و شرقی هستند که به عنوان رایحه اولیه همراه با نعناع تازه منتشر می‌شوند. سپس به نت میانی بنفش سیاه رسیده و به رایحه نهایی؛ چوب گایاک و کارامل ختم می‌شوند. این عطرها در شیشه‌هایی جواهرنشان عرضه می‌شوند و گویا مانند جواهرات دارای نجابت و خلوص بوده و در عین تندی، آغشته به یک حس فانتزی خاص هستند.
نکته: اگر این ادوتویلت‌ها را روی پوست، مو و لباس اسپری کنید در تمام طول روز، بوی ملایمی را همراه خواهید داشت. توصیه دیگر اینکه، ادوتویلت را روی نقاط گرم بدن مانند نواحی نبض‌دار در مچ دست و پشت گوش اسپری کنید، این نواحی گرما می‌بخشند و عطر را بهتر پخش می‌کنند.

 

عطر مردانه با رایحه میوه‌ای و مرکبات
از عطرهای مد سال 1401، ادوتویلت مردانه است که دارای نت‌های میوه‌ای و مرکبات در ترکیب با نت‌های گلی و تند، با استفاده از درخت دارچین است. این رایحه از عطرهای محبوب آقایان به‌شمار می‌آید که بوی چوبی سدر از درآمیختن با نت‌های کهربایی گرم، حسی رؤیایی و جذاب را به ارمغان می‌آورد.

 

یک نگاه مثبت

برخی طراحان با پیروی از حال و هوای درس و دانشگاه، به تولید کت یا ژاکت‌های مدل دانشگاهی ولی به‌روز شده روی آورده‌اند، آنچه که ورزشکاران دبیرستانی و تیم فوتبال دانشگاه یا حتی تیم‌های بسکتبال می‌پوشند.

 

شلوارهای شش یا چهار جیب
یک تیپ جدید ماجراجویانه برای آقایان، ترکیبی از راحتی و آرامش، آن هم با شلوارهای شش‌جیب و گاهی چهارجیب است.

 

سرپیچی از زمستان
برخی کت و لباس‌های مدل جدید کمی کوتاه‌تر و با برش‌هایی مخفی تهیه شده‌اند تا مخاطبان خود را به سرپیچی از مدل‌های زمستانی دعوت کنند.

 

بارانی بنفش
برخی طراحان لباس نیز کاپشن و بارانی‌هایی با انواع رنگ بنفش ارائه داده‌اند که بیشتر مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.

 

ژاکت ساده یا کشباف، برندگان بزرگ مد
این زمستان، انواع ژاکت بافت و پشمی محبوب‌تر از همیشه است و ویترین فروشگاه‌های بزرگ بیش از همیشه به استقبال این مدل‌ها رفته‌اند. اگر در حال حاضر بودجه شما این امکان را می‌دهد که به خرید ژاکت‌های پشمی ساده بافت یا کشباف و سایر مدل‌ها بروید، فرصت مناسبی است! یک ژاکت کشباف پشمی یا ساده در رنگ‌های یکدست یا طرح‌دار، از راه‌راه‌های رنگارنگ گرفته تا چهارخانه، با رنگ زمینه تیره مانند آبی و سرمه‌ای، هر مردی با هر سلیقه را ترغیب به خرید می‌کند.  ژاکت‌های پشمی برای سردترین روزها ایده‌آل است، زیرا هم با استایل غیررسمی و هم با استایل رسمی و اداری سازگار است. برای اضافه کردن شادابی بیشتر به لباس خود، می‌توانید یک ژاکت درشت بافت و گشاد با رنگ نارنجی انتخاب کنید. رنگی پررنگ‌تر که به استایل شما روحیه می‌بخشد. در فصل سرما که روزها کوتاه‌تر و هوا اغلب تاریک و خاموش است، رنگ نارنجی علاوه بر شیک بودن، روشنایی روز را به شما اهدا می‌کند.

 

کدام کیف
برای چه تیپی

مهناز صمدی/ اگرچه کیف برای آقایان کمتر از خانم‌ها ضروری است، اما از اکسسوری‌های روزمره بسیار مفید به شمار می‌آید. دیگر نباید تصور کرد که کیف فقط مخصوص کودکان و دانش‌آموزان یا بانوان است. امسال، طراحان کیف‌های بسیار متنوعی برای آقایان طراحی و تولید کرده‌اند؛ طوری که هم برای محیط شغلی و هم برای زندگی روزمره آنها برازنده باشد. در میان ترندهای مختلف، طراحی‌های تازه‌ای از کوله‌پشتی‌ها، کیف‌های اسناد و مدارک و سایر کیف‌های متناسب برای حمل کامپیوتر و لپ‌تاپ مشاهده خواهیم کرد.اما برای خرید یک کیف مناسب و ایده‌آل برای آقایان باید به چه جزئیاتی دقت کرد؟ مدهای جدید کدامند و کدام کیف به کدام تیپ می‌آید؟ کدام اجناس بهتر و بادوام‌ترند؟

 

انواع کیف مردانه
برای هر تیپ از آقایان کیفی وجود دارد که پاسخگوی نیازهای آنان در هماهنگی با استایل خاص خودشان است. از انواع کیف می‌توان به کوله‌پشتی، کیف مخصوص اسناد و مدارک، کیف مسافرتی، کیف کیسه‌ای یا خورجینی و کوله‌پشتی‌های چرمی اشاره کرد. کوله‌پشتی محبوب‌ترین کیف در میان مردان جوان به شمار می‌آید، اما شاید انتخاب آن پیچیده باشد. زیرا اگر کیفی را انتخاب کنید که مناسب نباشد، تصویر بدی از ظاهر شما ارائه می‌دهد. مثلاً دانشجویان و یک فرد فعال در جامعه اغلب کوله‌پشتی یکسانی حمل نمی‌کنند. این اشتباهی است که اغلب هنگام انتخاب رخ می‌دهد. پس باید دقت کرد کوله‌پشتی به اندازه کافی حرفه‌ای به نظر برسد. همراه با انفجار استارت‌آپ‌ها، کوله‌پشتی‌ها دوباره مد شده‌اند تا به کارهای حرفه‌ای خود بپردازید به شرط آنکه کیف مناسبی انتخاب کنید. در غیر این صورت تصویر نوجوانی را خواهید داشت که نمی‌داند بزرگ و مسئولیت‌پذیر شده است. نمونه کیف‌های کلاسیک گویاترین بوده و کیفی است که دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشگاهی بیشتر از همه با خود حمل می‌کنند. با این حال، با وجود کیفیت محصول، این نوع کیف با یک جیب بزرگ و سبک نسبتاً معمولی برای داشتن ظاهری زیبا مناسب نیست. بهتر است به سمت کوله‌پشتی‌هایی بروید که دارای جنس‌های چرمی یا بافت هستند. پس از انتخاب مدل باید به فکر فضاهای ذخیره‌سازی داخلی و جیب‌ها باشید که امکان نگهداری بهتر وسایل شما را بدهد و در وقت صرفه‌جویی کنید. مثلاً برای پیدا کردن یک خودکار در میان اسناد و مدارک سردر گم نشوید.
در واقع کوله‌پشتی به عنوان کیف، کیف مسافرتی و حتی کیف محافظ لپ‌تاپ انتخاب شما را آسان‌تر کرده است و علاوه بر آن به شما کمک می‌کند تا در این فصل متمایز باشید.

 

 

 

کیف لپ‌تاپ
برای رفتن به دفتر یا کنفرانس، کوله‌پشتی‌های جذابی برای تسهیل حمل «لپ‌تاپ» گرانبهای شما طراحی شده است. برخی برندها دو رنگ را روی این کیف ترکیب کرده‌اند که ترکیبی از رنگ‌های مد روز است، مانند سبز خاکی و قهوه‌ای.

 

چند نکته قبل از خرید کیف
برای پیدا کردن کیفی متناسب با نیازها و تیپ آقایان به نکات زیر دقت کنید:
ابعادی را که برای کارتان نیاز است بدقت بررسی کنید. با خرید اینترنتی گاهی اوقات می‌توانید از نظر فرم ظاهری انتخاب مناسبی پیدا کنید. اما نسبت به ابعاد داده شده خوب دقت کنید و با کیفی که از قبل در خانه دارید مقایسه کنید تا اندازه واقعی را ببینید.
حفاظت کامپیوتری ضدضربه، اگر قصد دارید رایانه خود را در کیف جدید قرار دهید، باید اطمینان حاصل کنید که یک جیب روکش‌دار به عنوان ضربه‌گیر داشته باشد.
دقت کنید که کیف دارای بندهای شانه‌ای پهن و بالشتکی باشد؛ زیرا اگر سفری طولانی دارید و کیفتان را روی شانه‌هایتان می‌کشید، باید دارای بند شانه‌ای پهن و پددار باشد. این مدل راحت‌تر خواهد بود و کمتر احساس می‌کنید که کیف دستتان را می‌برد.
مراقب انتخاب رنگ باشید. اگر مرتب شلوار جین می‌پوشید، از خرید کیفی مانند بژ خودداری کنید زیرا با شلوار جین نمی‌آید و در ضمن ممکن است که رنگ آبی کیف شما را لکه‌دار کند.

 

مدل‌های جدید کیف مردانه
از مدل‌های جدید که شاید هرگز از مد نیفتد، کیف چرم مشکی با ظاهر تجاری یا کیف چرم مصنوعی مردانه است. اغلب رنگ مشکی برای کیف و کفش آقایان مناسب‌تر است.
کیف چرم مصنوعی دارای بافت مشبک، گزینه‌ای ایده‌آل برای رفتن به دفتر و سرکار به شمار می‌آید. این کیف علاوه بر اینکه برای نگهداری اسناد مناسب است می‌تواند یک لپ‌تاپ کوچک به سبک مک‌بوک اپل را نیز در خود جای دهد.از دیگر مدل‌های جدید کیف مسافرتی چرم مشکی است که یک اکسسوری واقعی مردانه به شمار می‌آید. از مدل‌های کیف مسافرتی مردانه می‌توان به کیف‌هایی که دارای دو جنس هستند، اشاره کرد یا کیف‌هایی که با تکه‌هایی از چرم گاوی ساخته شده‌اند و دارای 2 جیب داخلی، یک جیب برای خودکار و گوشی هستند.

 

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی