نگاهی به بازی‌های روز یکشنبه فوتبال اروپا

پیروزی تنها راه ماندن در کورس

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


فوتبال اروپا به مانند هفته‌های گذشته در روز یکشنبه هفته جاری هم بازی‌های جذاب و متفاوتی را سپری خواهد کرد، اما دو مسابقه در این روز برگزار می‌شود که تفاوت‌های زیادی با سایر رقابت‌ها دارد.

کار سخت میلان برای فراموشی
تیم فوتبال آث میلان در فصل جاری و بخصوص در چند هفته اخیر برعکس فصل گذشته عملکرد خوبی با استفانو پیولی نداشته است؛ درباره عملکرد نامطلوب این تیم در فصل جاری رقابت‌های سری آ ایتالیا همین موضوع که بدانیم آنها هفته گذشته با نتیجه ناامیدکننده 5 بر 2 مقابل ساسولو شکست خوردند تا یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر شوند. شاگردان پیولی اما در هفته جاری رقابت‌های لیگ داخلی فوتبال ایتالیا باید در یک مصاف سخت مقابل اینتر رقیب همشهری خودشان قرار بگیرند، رقابتی که بدون هیچ شک و تردیدی با توجه به فرم این روزهای اینتر کسب توفیق در آن برای میلان سخت است و به نوعی می‌توان گفت پیولی و شاگردانش کار سختی برای فراموش کردن شکست هفته گذشته و کسب توفیق در این بازی خواهند داشت. به نظر می‌رسد اگر این عملکرد از شاگردان پیولی در چند هفته دیگر هم ادامه داشته باشد باید بگوییم که آنها حتی شانس صعود به لیگ قهرمانان اروپا را هم نخواهند داشت، با توجه به آنچه پیش‌تر گفته شد این فرضیه که عملکرد خوب میلان در فصل گذشته تنها یک اتفاق بوده با نتایج این تیم در چند هفته اخیر ثابت می‌شود و باید گفت میلان در حال بازگشت به خواب زمستانی است که پیش از آغاز فصل گذشته آن را تجربه کرده بود. خبری که بدون هیچ شک و تردیدی خبر خوبی برای هواداران میلان نخواهد بود.

کدام یک خندان است؟
همانطور که پیش‌تر گفته شد رقابت منچسترسیتی و تاتنهام یکی دیگر از مصاف‌های جذاب فوتبال اروپا در روز یکشنبه هفته جاری است. رقابتی که برای دو تیم با توجه به شرایط جدول اهمیت زیادی برای ماندن در کورس قهرمانی دارد. پیش از رقابت این دو تیم در هفته بیست و دوم تاتنهام با کسب 36 امتیاز از 21 مسابقه در رتبه پنجم جدول قرار دارد و از آن طرف هم تیم منچسترسیتی از 21 مسابقه 45 امتیاز کسب کرده است و در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال انگلستان قرار دارد. با توجه به آنچه گفته شد این مسابقه جدا از حساسیت‌های همیشگی دو تیم حالا شرایط جدول هم این مسابقه را برای سرمربیان حساس کرده است. البته پیروزی در این رقابت برای پپ گواردیولا از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا این سرمربی با توجه به اختلاف امتیازی که با آرسنال دارد برای ماندن در کورس کسب عنوان قهرمانی نیاز شدیدی به سه امتیاز این رقابت دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی