باز هم برف و باران در راه است

شیما جهان‌بخش- با وجود آنکه از شدت بارش‌ها کم شده و بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارند اما بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با ورد سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب و غرب  به کشور، بارش‌ها دوباره بیشتر استان‌ها را دربر می‌گیرد .
فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به  کشور خبر داد و به «ایران» گفت: از امروز (یکشنبه) بعدازظهر با ورود سامانه بارشی  جدید از سمت شمال‌غرب و غرب به کشور، اغلب استان‌ها بارش برف و باران را تجربه خواهند کرد.
 وی با تأکید بر اینکه شدت بارش‌های جدید سیل‌آسا و مخاطره‌آمیز نخواهد بود، ادامه داد: با ورود این سامانه برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات استان‌هایی همچون کرمان و هرمزگان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. البته این‌بارش‌ها در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.
 از روز دوشنبه با گذر سامانه بارشی از نوار شمالی کشور، در استان‌های شمال‌غرب، غرب، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و بتدریج قزوین، تهران، همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری، شاهد بارش خواهیم بود.
گودرزی با تأکید بر کاهش دما افزود: با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم، بارش‌ها سبب کاهش دما خواهد شد. از روز سه‌شنبه سپس دوباره افزایش دما رخ خواهد داد، بنابراین در این هفته شاهد نوسان دمایی در کشور خواهیم بود.
گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش برف طی چند روز اخیر در ارتفاعات، همچنان خطر سقوط سنگ و بهمن در مسیرهای کوهستانی وجود دارد، از این رو رانندگان باید با احتیاط در مسیرهای کوهستانی حرکت کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی