ویژه نامه پلاس ۸۱۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس ۸۱۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۸

ترنـد لبــاس‌هـای‌امـــــسال‌کـودکـان

ساده و رنگارنـگ‌مانند معصومیت کودکانه

راضیه خوئینی/ در دوران پس از همه‌گیری کرونا، سبک زندگی مردم بشدت دستخوش تغییر شد، آنقدر که نگاه‌ها به آینده به دنبال ایجاد شرایط متعادل‌تر و درک جوهره زندگی است. با وجود تجلیل همگان از مینیمالیسم، نباید برنامه‌ریزی زیادی برای آینده تصور کرد، اما در صنعت مد انتظارات فوق‌العاده‌ای وجود دارد. در همین زمینه رنگ‌ها، جنس‌ها و مواد انتخابی از سوی برخی برندهای مطرح، ما را با تولیدات و طراحی‌های جالبی در لباس‌های کودکان مواجه کرده و گویا قرار است در سال جدید به طبیعت بازگردیم. این روزها پالتی از رنگ‌های طبیعی روی لباس‌ها و دکوراسیون اتاق کودکان جا خوش کرده و طرح‌های تازه‌ای را به رخ می‌کشد. سایه‌های آرام‌بخش با الهاماتی از سبک زندگی کنونی ایجاد شده‌ است و با در نظر گرفتن اصل ملایم بودن، رنگ‌هایی مانند مغزپسته‌ای و نارنجی‌های پاییزی در کنار هم قرار می‌گیرند تا طراحی‌های رنگین سالن یا اتاق خواب تکمیل ‌شود. درواقع، کم‌رنگ و لوکس، کلید اصلی پالت رنگی مد است؛ سپس سایه‌روشن‌ها تنها روی طرح و نقشه‌های ظریف و لوازم تزئینی داخل سالن می‌نشینند.


حس‌رؤیایی
این ترکیب‌بندی شبیه «یک رؤیای کوچک» است، گویا طراحان لباس و منزل در طراحی‌های جدید خود از شما و کودکان‌تان دعوت می‌کنند تا با ماجراهای جدیدی همراه شوید و در رؤیاهای خود در این فصل غرق شوید. در واقع مجموعه‌های جدید پاییزی و زمستانی از ماجراجویی‌های مفرح این فصل‌ها الهام گرفته شده‌اند؛ مانند جسارت قدم گذاشتن در جنگلی انبوه، کاوش در زمین بازی، پریدن روی انبوهی از برگ‌های رنگارنگ، زیر پا گذاشتن گل‌ولای برای چیدن کدو تنبل نارنجی، سورتمه‌سواری و لیز خوردن به پایین تپه‌های برفی. باید گفت که مدپردازان این روزها علاقه‌مندان مد را به عنوان «کاوشگران فرکانس‌های امیدبخش» در نظر گرفته و با ارائه رنگ‌ها و طرح‌های زیبا، در تلاشند تا تغییراتی را به منظور ملایم و متعادل کردن زندگی روزمره ایجاد کنند. بنابراین با در نظر گرفتن سبک زندگی راحت و فضاهای در حال توسعه به سوی هماهنگی‌های مشترک میان انسان و طبیعت گام برداشته‌اند. بنابراین شاهد افزایش تولید منسوجات نرم و راحت و لباس‌های غیررسمی با جزئیاتی از طبیعت هستیم؛ آنچه که نگاه‌ها و ذهن ما را تازه می‌کنند.

سویشرت‌های پاستلی
در طرح‌های جدید لباس‌های کودکان، گویا پاستل‌های ملایم در کنار هم جمع شده‌اند تا جلوه بصری سویشرت‌ها و دیگر لباس‌ها را تازه کنند. پارچه‌های کرکی راحت و نرم و بافت‌ها، حس گرما را به دوستداران خود هدیه می‌دهند. رنگ‌هایی غیراشباع روی مدل‌هایی گشاد و از جنس پارچه‌های نرم، نشسته‌اند و قرار است لباس‌هایی فرافصلی برای کودکان به ارمغان بیاورند.از دیگر رنگ‌های ترند، وانیلی بسیار روشن است که مثل دسرها خوشمزه به نظر می‌رسد. انگار طراحان لباس با استفاده از این رنگ تمایل دارند اشتهای مصرف‌کنندگان را برای راحتی و صمیمیت بیش از حد تحریک کنند و تجربه حسی مثبت را به ارمغان بیاورند.

سویشرت‌های رنگارنگ
سویشرت‌های راحتی که بسیار کاربردی و گرمابخش هستند در ماه‌های سرد سال، اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. بنابراین برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال محصولات فرافصلی هستند چه انتخابی بهتر از سویشرت! بتازگی در بازارهای پوشاک بچه‌گانه، گرمکن‌ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند و رنگ‌هایی هوشمند و شیک روی این قبیل لباس‌های غیررسمی نشسته‌ است. گرمکن‌هایی که در 4 گروه رنگی اصلی و با 12 رنگ ترکیبی ارائه شده‌اند تا از توسعه طراحی‌ها در لباس‌های بچه‌گانه برای امسال و سال آینده رونمایی کنند.


درآمیختن رنگ‌ها
درهم آمیختن رنگ‌ها، اثرات سایه‌روشن و نوترکیبی از رنگ‌های پاستلی ایجاد می‌کند که پرطراوت و برازنده برای تولید بافتنی‌های مدل جناغی، کشباف یا ساده‌اند. برای چنین جلوه‌ای، استایل‌های موهر و مخملی مناسب‌ترند. چرا که احساس بصری مبهم نه تنها ظاهر کلی را تضعیف نمی‌کند، بلکه حس راحتی و سبکی بیشتری را ارتقا می‌دهد.

ترند صنایع دستی
در بافتنی‌های‌کودکان

برخی از طراحان لباس و پوشاک کودکان، لباس‌های بافتنی را که دارای تزئیناتی از صنایع دستی هستند، به عنوان طرح‌های اصلی مد امسال در نظر گرفته‌اند. تکه‌دوزی‌های نامتقارن، راه‌راه‌هایی از رنگین‌کمان و بسیاری از طرح‌های دیگر دنیایی رنگارنگ را روی لباس بچه‌ها بازتاب می‌دهند. در این میان منگوله‌ها از تزئیناتی هستند که حس ظرافت را تقویت می‌کنند. چین‌های پرپیچ و تاب و قلاب‌بافی‌های سه‌بعدی، سایه‌روشن‌های پاستلی، بندهای طنابی‌شکل ضخیم و اتصال‌های ناهمگن دیگر، همگی از مدل‌های بافت هستند که حرف اول را می‌زنند.


رنگ‌های شاد و روشن
در تطابق با سادگی کودکانه
سبک تقسیمات نامنظم و مسدودکننده رنگ و نبود ​​تطابق، احساسی از کمبود تقارن را نمایش داده و جلوه بصری شیک‌تری ایجاد می‌کند. مسدود کردن رنگ‌ها و نامنظم بودن طرح‌ها در لباس بافتنی، در کل تصاویر را غنی می‌کند. پارچه‌های ژاکارد با ساختار رنگی متفاوت و تقسیمات ساختاری نامتقارن تازگی بیشتری را ارائه داده است. رنگ‌های شاد و روشن، به لباس‌های کودکان که ساده و بی‌گناهند، بیشتر می‌آید. نوارهای رنگین‌کمانی روی لباس‌های بافتنی، حالت بصری شادتری را ایجاد می‌کند. راه‌راه‌های افقی در کل لباس یا راه‌راه‌های عمودی در قسمتی از لباس، همگی رنگ‌های خیره‌کننده و روشن را به کار می‌گیرند تا گرمای آرامش‌بخشی را برای کودکان فراهم کنند.

سویشرت‌های صورتی
صورتی، رنگی زیبا برای بازیگوش‌ها و رنگی به لطافت گل‌هاست که این روزها برای تولید ژاکت‌های دخترانه کاربرد زیادی دارد تا کودکان شما شیرین‌تر به نظر بیایند. روی این ژاکت‌ها، طرح‌های کودکانه چاپی، گلدوزی‌، ظریف‌دوزی‌ها و تزئیناتی سه‌بعدی در ترکیب با بافت‌های نرم به کار رفته‌است تا حس سرزندگی و نشاط را تشدید کنند.

ترند لباس و دکوراسیون
اتاق کودکان
یکی از طراحان مبلمان‌های دانمارکی، با الهام از خاطرات دوران کودکی، سبک‌های کلاسیک را با طراحی‌های ژاپنی ترکیب کرده تا ترکیباتی طبیعی و ساده در فضاهای داخلی و لباس‌ها ترسیم کند. یک هنرمند معاصر هم با استفاده جسورانه از رنگ و خطوط انحنادار طراحی‌هایی چشمگیر ایجاد کرده است که زیبایی همه‌جانبه را منعکس می‌کند.


سبزآبی در‌لباس‌های نوزادی

سبزآبی رنگی طراوت‌بخش و سرد است که در تابستان گرم، حسی خنک ارائه می‌دهد. کاربرد آن روی لباس‌های نوزادان برای بیرون رفتن از منزل نشان‌دهنده یک نشاط تابستانی است. این در حالی است که استفاده از سبزآبی در لباس‌های راحتی و خواب همراه با چاپ‌هایی ریزنقش و محدودکننده این رنگ ارائه شده‌ است. طرح‌ها و مدل‌هایی قوی که والدین نمی‌توانند از خرید آنها خودداری کنند. از ترکیب چندین رنگ با سبزآبی، طرح‌های جذابی روی لباس‌های کودکان نقش می‌بندد و تطابق این رنگ با نارنجی و زرد تأثیر بصری قوی و تجربیات حسی غنی را ارائه می‌دهد. در برخی مدل‌ها، بنفش، سفید و خاکی کم‌رنگ گویا با سبزآبی ترکیب شده‌اند تا خلاقیت را در یک پالت رنگی ملایم تکمیل کنند.
پارچه‌های بافت، کیفیت محصولات را بالا می‌برند. کتان پنبه‌ای با نقش گل‌ها و گلدوزی‌های دودی، هایلایت‌های ظریفی ایجاد می‌کند. در لباس‌های پسرانه، تکه‌دوزی‌ها و طرح‌های سه‌بعدی، عکس‌هایی بازیگوشانه را ارائه می‌دهد. تصاویری کارتونی از حیوانات، گل و جنگل به عنوان عناصر اصلی الگو روی لباس‌ها جا خوش کرده‌اند تا مفهوم سرزندگی طبیعت را به رخ بکشند.
برخی طراحان از تضاد رنگی واضح به عنوان ایده اصلی ترکیب با سبزآبی استفاده کرده و رنگ‌های نارنجی و زرد پررنگ را با الهام از شعله‌های آتش، روی لباس‌های بچه‌گانه ترسیم کرده‌اند تا کشش بصری قدرتمندی را به نمایش بگذارند.

جستجو
آرشیو تاریخی