سفر با‌قطار‌راحت است

سعیده احسانی راد
خبرنگار
بعضی‌ها طرفدار سفر با اتوبوس نیستند. صندلی‌های اتوبوس ها چندان جا دار و راحت نیست. نمی‌توانیم بخوبی پاهایمان را دراز کنیم. قطارها بسیار جادارترند. صندلی‌ها پهن‌تر و اغلب راحت‌تر است. بسیاری از قطارها دارای صندلی‌هایی رو به روی یکدیگرند و این، معاشرت را با همسفران تسهیل می‌کند.

سفر با قطار انعطاف پذیر است
رزرو بلیت خیلی از قطارها آسان است. همچنین در مورد زمان حرکت به برخی مقصدها، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. شبکه راه‌آهن در تمام نقاط دنیا بسیار گسترده است به همین دلیل گزینه‌های سفر شما نیز بیشتر خواهد بود زیرا حتی کوچکترین شهرها نیز با راه‌آهن به یکدیگر متصل هستند.

سفر با قطار بدون دردسر است
سفرهای هوایی سریع است اما زمان زیادی برای پشت سر گذاشتن تشریفات فرودگاهی نیاز است. انتظار در صف‌های طولانی امنیتی فرودگاه را در سفر با قطار فراموش کنید. همچنین بستن چمدان برای سفر با قطار بسیار راحت‌تر از سفر هوایی است. هیچ محدودیتی برای وزن چمدان وجود ندارد، بنابراین لازم نیست نگران هزینه‌های زیاد اضافه بار باشید. با وجود اینکه هیچ محدودیت وزنی برای چمدان وجود ندارد، اما بهتر است چمدان‌های سبک را حمل کنید. جالبتر آنکه در سفر با قطار هرگز چمدان‌ها گم نمی‌شود. مشکل تأخیر هم برای قطارها به ندرت رخ می‌دهد.

سفر با قطار آرامش‌بخش است
هنگامی که در قطار هستید، تنها کاری که باید انجام دهید، نشستن و لذت بردن از مناظر است. برخلاف خودروها، هیچ ترافیکی وجود ندارد و لازم نیست نگران اشتباه گرفتن مسیر و گم شدن باشید. در قطار، حومه شهر را می‌‌بینید که اگر در بزرگراه رانندگی می‌کردید یا هزاران مایل در هوا پرواز می‌کردید، اغلب با آن روبه‌رو نمی‌شدید. سفر با قطار اجتماعی‌تر است. گفت‌و‌گو با همسفران، گذراندن زمان براحتی، داستان‌های سفر و یادگیری بیشتردرباره محل زندگی مسافران آسان خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی