وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد

بانک‌ها املاک تملک‌شده را به مالکان برمی‌گردانند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تسهیلات گیرندگانی که واحد مسکونی آنها به دلیل بدهی به تملک بانک‌ها درآمده، می‌توانند با پرداخت اصل و سود بدهی خود، مالک واحدهای مسکونی پیشین خود باشند البته شروطی دارد که جزئیات آن از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.
به گزارش مهر، احسان خاندوزی در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ سیما درباره مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار گفت: در سال‌های گذشته این امکان وجود داشت که در صورت پرداخت بدهی واحد مسکونی تملیک شده باز پس داده شود اما از دو سال پیش، بانک‌ها این اختیار را از دست داده بودند.
وی افزود: با پیشنهاد وزارت اقتصاد و مساعدت بانک مرکزی، این اختیار به هیأت مدیره بانک‌ها برگشت که اگر تسهیلات گیرندگان اصل و سود بدهی‌ها را پرداخت کنند، با شرایطی همچنان مالک واحد مسکونی خود شوند.
خاندوزی به طور خلاصه درباره این شروط اظهار کرد: واحدهای مسکونی که ارزش روز آنها کمتر از ۱۰میلیارد تومان باشد و مالک قبلی آن واحد، مالک واحد مسکونی دیگری نباشد و بدهی‌های بانکی خود را پرداخت کند خواهد توانست از این امکان استفاده کند و دیگر نیازی به برگزاری مزایده نیست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه جزئیات از سوی بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد، تأکید کرد: تسهیلات گیرندگان که این شرایط را دارند باید درخواست شخصی خود را اعلام کنند و بانک‌ها ظرف مدت مشخصی که در این ابلاغیه اعلام شده، فرایند کار مربوط به بازگشت واحد مسکونی به مردم را انجام خواهند داد.

جستجو
آرشیو تاریخی