2 هزار جوان مجرد در تله سایت همسریابی

اعضای یک باند که با راه‌اندازی کانال همسریابی از 2 هزار نفر کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.
به گزارش سایت پلیس فتا، علی حسینی رئیس پلیس فتای استان خوزستان در این‌باره گفت: با گزارش‌های رسیده و رصد در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای استان خوزستان، مجرمانی شناسایی شدند که با ‏دایر کردن کانال‌های تلگرامی تحت عنوان همسریابی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان در سراسر کشور می‌کردند.
وی افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا هویت گردانندگان کانال‌های مجرمانه شناسایی و محل ‏اختفای آنها کشف شد و مأموران پلیس فتا در چند عملیات‌ غافلگیرانه اعضای این باند مجرمانه را دستگیر ‏کردند. ‏
حسینی درباره این شیوه کلاهبرداری گفت: کلاهبرداران با تبلیغات دروغین در یک کانال تلگرامی با 36هزار عضو و با به‌کارگیری زنان برای مشاوره و اغفال قربانیان در زمینه همسریابی از قربانیان درخواست وجه می‌کردند و موفق به کلاهبرداری از 2 هزار نفر شده‌اند. این کلاهبرداران با اجاره حساب‌های بانکی افراد نیازمند به بهانه‌های مختلف و همچنین با خریدن مدارک هویتی افراد معتاد و بی‌خانمان و تهیه سیم کارت و حساب بانکی به‌نام آنها، اعمال مجرمانه خود را با انتقال وجوه حاصل از کلاهبرداری به چندین حساب اجاره‌ای تکمیل می‌کردند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به‌دنبال کلاهبرداری و ‏باج خواهی از شهروندان هستند و هویت‌های آنها واقعی نیست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی