هشدار پلیس فتا برای کمک به زلزله‌زدگان خوی

رئیس پلیس فتا البرز از مردم خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، کمک‌های خود به زلزله‌زدگان شهرستان خوی را فقط در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهند.
سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: افرادی که قصد کمک به آسیب‌دیدگان را دارند قبل از هرگونه اقدام، تحقیقات لازم را برای کمک‌رسانی به نیازمندان انجام دهند.وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به مؤسسه‌های خیریه و دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند. مردم برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به زلزله‌زدگان خوی، فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.
وی هشدار داد: افرادی که در این شرایط اقدام به انتشار مطالب کذب و شایعه برای تشویش اذهان عمومی کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله‌زدگان، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کنند.رئیس پلیس فتا البرز یادآور شد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به زلزله‌زدگان، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی