موتورسیکلت‌ها هم باید معاینه فنی بگیرند

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: طبق قانون هوای پاک، انجام معاینه فنی برای همه وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت در دوره‌های زمانی منظم الزامی است و باید موتورسیکلت‌ها نیز سالانه برای انجام معاینه فنی به مراکز مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، شادی مالکی افزود: از ابتدای سال تاکنون فقط ۳۰۷ دستگاه موتورسیکلت به مراکز این ستاد مراجعه کردند در صورتی که تهران با ۱۱ خط معاینه فنی مختص موتورسیکلت توانایی ارائه خدمات به یکهزار موتورسیکلت را دارد.
وی گفت: قرار شده برای ساماندهی وضعیت معاینه فنی موتورسیکلت‌ها، فراخوان معاینه فنی این وسیله نقلیه در مراکز معاینه فنی شهر تهران به صورت تدریجی و در چند مرحله برنامه‌ریزی شود. در مرحله نخست ناوگان موتورسیکلت تحت راهبری سازمان‌ها و شرکت‌ها فراخوان می‌شود که به صورت نمادین بخشی از موتورسیکلت‌های تحت راهبری پلیس به مراکز مراجعه کرده‌اند. در مرحله بعدی موتورسیکلت‌های پر تردد و کار شامل این طرح خواهد شد. سهم موتورسیکلت‌ها در انتشار سالانه آلاینده‌های گازی ۲۱.۳ درصد و ذرات معلق ۱۰.۱ درصد است لذا پایش مستمر موتورسیکلت‌ها بدون تردید در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی