نگاهی به بازی‌های آخر هفته

طلسم رونالدو همچنان پابرجا ماند رئال برنده بازی بزرگ آخر هفته

امیررضا همایون
خبر‌نگار


فوتبال اروپا در این فصل به علت تغییر تاریخ برگزاری رقابت‌های جام جهانی 2022 در فشرده‌ترین حالت ممکن برگزار می‌شود، به همین خاطر فوتبالدوستان در همه روز هفته در انتظار فوتبال‌های جذاب هستند که روز پنجشنبه هفته گذشته هم از این قاعده مستثنی نبود. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین بازی‌های آخر هفته می‌اندازیم.

عملکرد فوق‌العاده رئال در دربی مادرید
مهم‌ترین بازی آخر هفته روز پنجشنبه به میزبانی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد، جایی که دو تیم اتلتیکومادرید و رئال مادرید دو نماینده پایتخت در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا موسوم به کوپا دل ری به مصاف یکدیگر رفتند و در انتها شاگردان کارلو آنچلوتی با وجود دریافت زودهنگام گل در ادامه به بازی بازگشتند و در ادامه هم با زدن دو گل این مسابقه با برتری قاطع و سه بر یک کهکشانی‌ها مقابل اتلتیکومادرید به پیروزی رسیدند و به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا (کوپا دل ری) صعود کردند. این نتیجه از آنجا برای کارلتو و شاگردانش مهم بود که این تیم از ابتدای سال 2023 و پس از واگذاری سوپرجام اسپانیا به بارسلونا شرایط خوبی نداشت و کادرفنی این تیم در هفته‌های اخیر با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد. به همین دلیل است که می‌گوییم برتری مادریدی‌ها در این مسابقه برای کادر فنی و بازیکنان این تیم بسیار مهم بود زیرا پیروزی در این بازی و صعود به مرحله نیمه نهایی رئال را در آستانه کسب جام حذفی اسپانیا قرار می‌دهد، موضوعی که باعث کاهش انتقادات از کهکشانی‌ها می‌شود. البته باید منتظر ماند و دید رئال در مرحله نیمه نهایی چه نتیجه‌ای کسب می‌کند و آیا موفق می‌شود به بازی نهایی این رقابت‌ها صعود کند یا اینکه به مانند فصل گذشته در رسیدن به فینال این مسابقات ناکام خواهد ماند.
کریس همچنان ناکام در گلزنی
انتقال کریستیانو رونالدو ابرستاره پرتغالی فوتبال جهان به تیم فوتبال النصر عربستان و فوتبال آسیا از تیم منچستریونایتد یکی از پرحاشیه‌ترین و گران‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال جهان بود. بسیاری تصور می‌کردند که با آمدن رونالدو به لیگ عربستان که از سطح این بازیکن بسیار پایین‌تر است او تبدیل به یکه‌تاز این لیگ می‌شود. اتفاقی که در کمال تعجب رخ نداد و این بازیکن با وجود انجام دو بازی رسمی برای این تیم در لیگ عربستان همچنان در حسرت گلزنی باقی بماند تا این فرضیه که امکان ناکام ماندن رونالدو در این لیگ هم پابرجا بماند ثابت شود. این فوق ستاره پرتغالی دومین بازی رسمی خودش در فوتبال عربستان برای النصر را پنجشنبه شب هفته گذشته در چهارچوب رقابت‌های سوپرجام فوتبال عربستان مقابل الاتحاد انجام داد و در کمال تعجب با وجود اینکه رودی گارسیا سرمربی فرانسوی النصر از ابتدا او را در ترکیب تیمش گذاشته بود موفق به گلزنی نشد تا حسرت به ثمر رساندن اولین گلش در فوتبال عربستان برای دومین بازی متوالی ادامه داشته باشد و النصر هم در کمال تعجب با نتیجه 3 بر 1 مقابل الاتحاد شکست خورد و از صعود به بازی نهایی سوپرجام فوتبال عربستان بازماند. با توجه به آنچه گفته شد باید منتظر ماند و دید این طلسم گل نزدن‌های رونالدو برای النصر چه زمانی می‌شکند؟

جستجو
آرشیو تاریخی